نگرانی مردم تونس از تشدید فعالیت وهابی‌ها

نگرانی مردم تونس از تشدید فعالیت وهابی‌ها
چهارشنبه 24 خرداد 1391 - 16:36

حوادث خشونت آميز اخير در پايتخت تونس جلسه عمومي مجلس ملي موسسان تونس را تحت الشعاع قرار داد .

به گزارش پايگاه خبري العالم ،"علي العريض" وزير كشور تونس با اشاره به اقدا م هاي خشونت آميز اخير در پايتخت، تاكيد كرد احتمال كشيده شدن اين خشونت ها به ديگر مناطق كشور وجود دارد.

در حوادث اخير يكي از دادگاه‌هاي تونس به آتش كشيده شد و تلاش‌هايي براي  به آتش كشيدن مراكز امنيتي صورت گرفت و گروه‌هاي سلفي با نيروهاي امنيتي درگير شدند.

وزير كشور تونس با انتقاد از طرف‌هايي كه در اين حوادث نقش داشته اند، تاكيد كرد: علاوه بر سلفي‌هاي تندرو، لائيك هاي افراطي نيز در كشور فعال هستند و مي‌كوشند احساسات تونسي‌ها را جريحه‌دار و به مقدسات اسلامي اهانت كنند .

علي العريض با اشاره به اتفاقي كه در يكي از نمايشگاه‌هاي عكس رخ داد، گفت: در اين نمايشگاه تصاوير و تابلوهايي به معرض ديد عموم گذاشته شد كه اهانت به دين اسلام بود.

وزير كشور تونس و شماري از اعضاي مجلس ملي موسسان تونس وقوع حوادث اخير را با اين سرعت، نتيجه اقدامي برنامه ريزي شده با هدف اخلال در كار دولت و تضعيف دانست و خاطر نشان كرد اين حوادث آن در زماني رخ داد كه مسوولان در حال نظم بخشيدن به اوضاع سياسي و اقتصادي كشور هستند.

"سعاد عبدالرحيم" عضو شوراي ملي موسسان در گفت و گو با شبكه خبري العالم خاطر نشان كرد، شبكه سازماندهي شده اي در كشور وجود دارد كه درصدد تضعيف دولت و فتنه انگيزي در جامعه تونس در مرحله انتقالي است.

المولدي الرياحي عضو مجلس ملي موسسان تونس نيز به العالم گفت ، آشكار است كه دشمنان انقلاب به صفوف خود نظم و ترتيب بخشيده اند و امروز در صدد مانع تراشي در مسير تحقق اهداف انقلاب هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها