تيلرسون: علائمی وجود دارند كه نشان می دهند كره شمالی علاقه مند به گفتگو است

تيلرسون: علائمی وجود دارند  كه نشان می دهند كره شمالی علاقه مند به گفتگو است
يکشنبه 29 بهمن 1396 - 01:21

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس اعلام کرد آمریکا به علائمی گوش فرا می دهد که نشان می دهد کره شمالی علاقه مند است در خصوص برنامه هسته ای خود به صورت مستقیم مذاکره کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در یک برنامه تلویزیونی که قرار است روز یکشنبه پخش شود گفت: کار من به عنوان وزیر امور خارجه این است که مطمئن شوم مردم کره شمالی می دانند که ما راه های ارتباطی را باز نگه می داریم. وی خطاب به رژیم پیونگ یانگ گفت: من گوش می کنم. من پیام های زیادی نمی فرستم چرا که الان چیزی برای گفتن به آنها نداریم. بنابراین من منتظر هستم تا به من بگویید که آماده مذاکره هستید.
آمریکا از چندین سال پیش در تلاش است تا از توسعه برنامه های هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی که برای واشنگتن تهدید به حساب می آیند جلوگیری کند.
رژیم کیم جونگ اون سال گذشته به پرتاب چندین موشک نوع ICBM اقدام کرد. این موشک ها که از برد کافی برخوردار هستند می توانند خاک آمریکا را هدف قرار دهند. کره شمالی همچنین در ماه سپتامبر قدرتمند ترین آزمایش هسته ای خود تا به امروز را انجام داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که از یکسال پیش تاکنون رفتار مبهمی از خود نشان داده کره شمالی را تهدید کرده است در صورت حمله، این کشور را کاملا نابود خواهد کرد اما با وجود این، گفته است آماده است تا با این کشور گفتگو کند. این در حالی است که روابط بین دو کشور به تازگی گرم شده است و آمریکا گفته ، آماده است ( بر سر مسائل هسته ای کره شمالی) با این کشور به صورت مستقیم مذاکره کند.
رکس تیلرسون با بیان این که آمریکا پیام های کره شمالی را دریافت می کند گفت : من فکر می کنم ما باید در خصوص چگونگی اجرای اولین گفتگو به صورت شفاف صحبت کنیم. وزیر امور خارجه تاکید کرد: آمریکا هیچ امتیازی نمی دهد و ما برای متقاعد کردن آنها از سیاست چماق و هویج استفاده نمی کنیم و آنها این مسئله را باید درک کنند. 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها