افزایش فشارها در آمریکا برای تصویب قوانین کنترل اسلحه

افزایش فشارها در آمریکا برای تصویب قوانین کنترل اسلحه
يکشنبه 29 بهمن 1396 - 08:58

قانون‌گذاران آمریکایی برای تصویب قوانین مرتبط با خرید و حمل اسلحه تحت فشار هستند.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتد پرس، پس از وقوع یک تیراندازی مرگبار در یکی از دبیرستان‌های ایالت فلوریدا، فشارها برای تصویب قوانین کنترل اسلحه تشدید شده است. هزاران معترض خشمگین در این ایالت خواستار رسیدگی فوری به این وضع از سوی قانون‌گذاران شده اند و گردهمایی‌های اعتراضی بیشتری نیز برای هفته جاری در مناطق مختلف آمریکا برنامه‌ریزی شده است.

سازمان‌دهندگان برنامه "رژه زنان" – جریانی اعتراضی که با دونالد ترامپ در ضدیت است – خواهان اعتصاب سراسری و 17 دقیقه‌ای آموزگاران و دانش‌آموزان در تاریخ 15 مارس (25 اسفند) هستند. شبکه آموزش عمومی نیز برنامه‌ای یک‌روزه را برای اعتصاب و اعتراض در مدارس آمریکا در تاریخ 20 آوریل (12 فروردین 97) – سالگرد یک تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در ایالت کلورادو که به قتل 12 دانش‌آموز و یک آموزگار منجر شد – ترتیب داده است.

روز شنبه و همزمان با گردهم آمدن دانش‌آموزان، والدین، آموزگاران و ساکنان محل برای ابراز همدردی در خصوص مرگ 14 دانش‌آموز و 3 کارمند مدرسه در دبیرستان "مارجری استونمن داگلاس" در "پارکلند،" برنامه‌های مرتبط با این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی به سرعت منتشر شد.

معترضان در یکی از گردهمایی‌های اعتراضی ایالت فلوریدا فریاد می‌زدند: "قانون‌گذاران را اخراج کنید!" آن‌ها همچنین با در دست داشتن پرچم‌هایی خواستار رسیدگی سریع به این معضل شدند. بر روی این پرچم‌ها عباراتی همچون "دیگر هرگز،" "همین حالا اقدام کنید،" و "نگذارید دوستانم بمیرند" به چشم می‌خورد.

پربیننده ترین خبرها