در گفت‌وگو با معاون رئیس‌جمهور عراق؛

ولایتی: «مقاومت» اجازه نمی‌دهد آمریکا در شرق فرات مستقر شود

ولایتی: «مقاومت» اجازه نمی‌دهد آمریکا در شرق فرات مستقر شود
يکشنبه 29 بهمن 1396 - 10:32

مشاور امور بین‌الملل رهبری، در سفر به عراق در دیدار با معاون رئیس‌جمهور این کشور تاکید کرد که محور مقاومت اجازه نخواهد داد، آمریکایی‌ها در شرق فرات مستقر شوند.

العالم _ عراق

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری که به دعوت رئیس مجمع تقریب وحدت اسلامی عراق به این کشور سفر کرده، با «نوری المالکی» معاون رئیس‌جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه «الشرق الاوسط»، چاپ لندن، ولایتی در این دیدار از جبهه مقاومت خواست تا مانع استقرار نیروهای آمریکایی در شرق فرات شود و درباره طرح واشنگتن برای تجزیه و ایجاد اختلافات در منطقه هشدار داد.

ولایتی گفت: جبهه مقاومت باید مانع استقرار و انتشار تدریجی آمریکایی‌ها در شرق فرات شود و ناتو نیز نباید در غرب آسیا برای خود پایگاه احداث کند.... پس از پیروزی جبهه مقاومت بر داعش، باید در مقایسه با گذشته، بیشتر هوشیار باشیم و از اوضاع در منطقه مراقبت کنیم.

مالکی نیز بر ضرورت تلاش برای جلوگیری از انتشار نیروهای‌ آمریکایی در شرق فرات تاکید کرد و گفت: احداث پایگاه‌های نظامی جدید آمریکا در سوریه، موج جدیدی از تروریسم را شعله‌ور می‌کند و به تقویت جریان‌های تکفیری که به دنبال تضعیف جبهه مقاومت و بویژه ایران هستند، منجر خواهد شد.

وی درباره تلاش‌های واشنگتن برای داشتن جای پای جدید در عراق هشدار داد و گفت: عراق به فضل مرجعیت دینی و فرهنگ اسلامی غنی، مانند ژاپن و کره جنوبی نیست که اجازه حضور نظامی آمریکایی‌‌ها را بدهد.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری از روز پنجشنبه به عراق سفر کرده است و با شماری از مقامات عراقی در حاشیه حضور در مراسم تأسیس مجمع تقریب وحدت اسلامی عراق تاکنون دیدار و گفت‌وگو کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها