وال‌استریت‌ژورنال: اروپایی‌ها با ظریف بر سر ایجاد کانال گفت‌وگوهای منطقه‌ای توافق کردند

وال‌استریت‌ژورنال: اروپایی‌ها با ظریف بر سر ایجاد کانال گفت‌وگوهای منطقه‌ای توافق کردند
يکشنبه 29 بهمن 1396 - 10:37

یک روزنامه آمریکایی روز یکشنبه مدعی شده دولت‌های اروپایی با وزیر خارجه ایران بر سر ایجاد کانالی جهت رایزنی درباره مسائل منطقه‌ای توافق کرده‌اند.

العالم- ایران/ سیاسی 

 یک روزنامه آمریکایی مدعی شده دیپلمات‌های اروپایی روز شنبه در راستای تلاش برای اجابت مطالبات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای برجام با یک مقام ارشد ایرانی دیدار کرده‌اند. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده دیپلمات‌های اروپایی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران درباره فعالیت‌های منطقه‌ای ایران گفت‌وگو کرده‌اند. روزنامه آمریکایی از این دیدار به عنوان «کانال جدید رایزنی‌ها با هدف پرداختن به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران» یاد کرده است. 

این کانال که ریاست آن را اتحادیه اروپا به عهده دارد، دیپلمات‌های ارشد ایتالیا، آلمان، بریتانیا، فرانسه و ایران را گرد هم می‌آورد. عراقچی نماینده ایران در این نشست‌ها است. تمرکز گفت‌وگوهای روز شنبه درگیری‌ها در یمن بود. 

وال‌استریت‌ژورنال نوشته اروپایی‌ها در دیداری با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با ایجاد این کانال برای رایزنی درباره مسائل منطقه‌ای توافق کرده‌اند. دیدار روز شنبه اولین جلسه در قالب این کانال بود.

مقام‌های مطلع گفته‌اند دولت‌های اروپایی در تلاش هستند گفت‌وگوها درباره فعالیت‌های منطقه‌‌ای ایران را به مسئله سوریه گسترش دهند. یک منبع گفت طرفین ممکن است درباره مسائل جنوب سوریه نیز گفت‌وگو کنند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها