ديدار نمايندگان اخوان با مقامات اسراييل شايعه است

ديدار نمايندگان اخوان با مقامات اسراييل شايعه است
پنج‌شنبه 25 خرداد 1391 - 07:40

قاهره (العالم) ـ مسوول امور زنان در حزب آزادي و عدالت مصر با اشاره به شايعه روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت، در باره ديدار اعضاي پارلماني اخوان المسلمين با مقامات رژيم اسراييل، هدف ازاين اقدام را بدنام كردن محمد مرسي در آستانه دور دوم انتخابات رياست جمهوري عنوان كرد.

هدي عبدالمنعم روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: رژيم صهيونيستي پس از دست يابي احمد شفيق رقيب محمد مرسي نامزد اخوان المسلمين مصر به اكثريت آرا در اسرائيل با پخش شايعه "ديدار برخي نمايندگان پارلمان مصر با مقامات صهيونيستي" در پي بدنام كردن مرسي است.

وي افزود: عصام العريان رئيس كميسيون امور خارجه پارلمان مصر در واكنش به اين شايعه اعلام كرد كه ما هيچ نيازي به ديدار با نمايندگان كنست (پارلمان رژيم صهيونيستي) نداريم. 
 
عبدالمنعم افزود: هدف رِژيم صهيونيستي از پخش چنين شايعه اي بدنام كردن محمد مرسي نامزد اخوان المسلمين است زيرا مرسي در كشورهاي مختلف اكثريت آرا را كسب كرده است و احمد شفيق رقيب وي اكثريت آرا را در اسرائيل به دست آورده است.

مسوول امور زنان در حزب آزادي و عدالت مصر خاطرنشان كرد: احمد شفيق آخرين نخست وزير مبارك و نامزد راه يافته به دور دوم انتخابات رياست جمهوري مصر، پس از حسني مبارك دوست صميمي رژيم صهيونيستي است و پخش چنين شايعه اي در راستاي كمك به شفيق براي پيروزي در انتخابات است .

رژيم صهيونيستي  غاصب و اشغالگر است

عبدالمنعم گفت: اخوان المسلمين پس از پيروزي در انتخابات سياست" احترام به معاهدات بين المللي" را درپيش خواهد گرفت ولي رژيم صهيونيستي را دوست خود نمي داند بلكه اين رژيم را اشغالگر و غاصب اراضي فلسطين مي داند و هيچ اختلافي در اين ديدگاه اخوان المسلمين وجود ندارد . 

وي حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات رياست جمهوري مصر را پيش بيني كرد و افزود : ملت پشتيبان اين انتخابات است و در آن مشاركت خواهد كرد و هرگز آن را تحريم نمي كند زيرا تحريم انتخابات پيامدهاي مثبتي به همراه نخواهد داشت و براي تضمين جلوگيري از تقلب در انتخابات، بايد همگي در آن مشاركت كنيم.

عبدالمنعم در ادامه، غير عادلانه بودن تركيب مجلس مؤسسان مصر براي تدوين قانون اساسي، را رد و خاطرنشان كرد: همه گروه هاي ملي نامزدهاي خود را براي عضويت در مجلس مؤسسان معرفي كرده اند.

مسوول امور زنان در حزب آزادي و عدالت مصر افزود: اگر همه مقدمات تشكيل مجلس مؤسسان را فراهم كنيم، زمينه مناسب براي تدوين قانون اساسي جديد مهيا خواهد شد و ما اميدواريم كه قانون اساسي جديد مطالبات همه اقشار ملت را دربر بگيرد.

وقوع آشوب در صورت انحلال پارلمان مصر

وي پارلمان مصر را منتخب ملت توصيف كرد و درباره وقوع آشوب و تظاهراتِ ناشي از احتمال انحلال پارلمان هشدار داد و گفت: ما از اين نگران هستيم كه دادگاه عالي قانون اساسي برخلاف خواست مردم حكم انحلال پارلمان را صادر كند و اين در حالي است كه همه اقشار ملت خواستار تداوم فعاليت پارلمان منتخب خود هستند.

06/13 ـ 20:36 ـ Fa

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها