نقش پررنگ احزاب درحيات سياسي جديد مصر

نقش پررنگ احزاب درحيات سياسي جديد مصر
پنج‌شنبه 25 خرداد 1391 - 10:36

احزاب و نيروهاي سياسي در مصر نقشي اساسي در عرصه جديد سياسي كشور پس از انقلاب ايفا مي كنند به طوري كه تقاضا براي افزايش نقش احزاب بيشتر شده است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم، با توجه به افزايش درخواست ها در مصر براي فعال سازي و افزايش نقش احزاب در حيات سياسي اين كشور ، نياز به اتخاذ مواضع جدي از سوي احزاب براي محقق ساختن اهداف انقلاب و تشكيل جبهه ملي به منظور شكل دهي وضعيت نوين سياسي و اجتماعي بيش از پيش مشهود است.

محافل سياسي در مصر اين روزها عرصه اصرار و پافشاري بر تحقق اهداف انقلاب و پيش رفتن در مسير بناي نظامي جديد در كشور است كه نقش احزاب و نيروهاي مختلف سياسي را جدي تر بگيرد.

با وجود آن كه برخي بر اين باورند كه احزاب سنتي مصري نقش چنداني در انقلاب مصر نداشتند، اما عملكرد شماري از جنبش هاي ملي گرا و مخالفت هاي سياسي آنان با رژيم سابق زمينه ساز تحول و انتقال به مرحله انقلاب شد.

خانم " كريمه الحفناوي " از رهبران جنبش كفايه مصر در گفت و گو با العالم اظهار داشت: اين جنبش يكي از شاخص ترين جريان هايي بود كه در تظاهرات ميداني ايفاي نقش كرد و در چارچوب فعاليت حزبي هم در مجلس ، هم در سنديكاها بر افكار عمومي مصر تاثير گذاشت.

در حال حاضر مصر در آستانه مرحله اي جديد قرار دارد در اين مرحله مردم و احزاب سياسي انقلابي سعي دارند، آينده اي بهتر را براي كشور رقم بزنند و اشتباهات رژيم سابق را تصحيح كنند.

براي دستيابي به اين هدف احزاب و نيروهاي سياسي بايد با ايجاد جاي پايي براي خود ، در عرصه سياسي اعلام موجوديت كرده و در ساختن كشور و آينده مصر بيش از پيش سهيم باشند.

"سيد عبدالغني" عضو دفتر سياسي حزب ناصري مصر در گفت و گو با العالم ، احزاب سياسي در مصر را به ايفاي نقش روشنگري مردم فراخواند و از آن ها خواست انديشه همگرايي ملي را در ذهن مردم تثبيت كنند و از آن ها بخواهند حول محور حكومت مدني متحد شوند تا گام برداشتن به سوي فرداي روشن براي مصر امكان پذير شود.

در اين مرحله احزاب و نيروهاي سياسي نقشي اساسي در ترسيم نظام جديد مصر دارند.

احزاب مصر بايد برنامه هايي را در سرلوحه كاري خود قرار دهند كه كشور را به سوي وضعيتي جديد و در راستاي پيشرفت در عرصه اقتصادي، اجتماعي و سياسي رهنمون شود.

22:17

پربیننده ترین خبرها