رابطه مواد شوینده با آسیب‌های ریوی

رابطه مواد شوینده با آسیب‌های ریوی
يکشنبه 29 بهمن 1396 - 19:41

مواد شیمیایی تمیز کننده محصولات "غیر ضروری" هستند. پارچه‌های میکروفایبر و آب "به اندازه کافی" تمیز می‌کنند.

العالم - گوناگون

تحقیقات اخیر نشان داده است که مواجهه مداوم با مواد شوینده به طور قابل توجهی بر عملکرد ریه‌ها تاثیر می‌گذارد. مطالعات انجام شده که توسط تیم دانشگاهی نروژ روی ۶۰۰۰ نفر انجام شده، نشان می‌دهد شدت تاثیر محصولات شوینده بر زنان بسیار بیشتر از مردان است. آنها می‌گویند، مواد شیمیایی تمیز کننده محصولات "غیر ضروری" هستند. پارچه‌های میکروفایبر و آب "به اندازه کافی" تمیز می‌کنند.

این تیم تحقیقاتی به اطلاعات مربوط به پرونده بهداشتی تنفسی جامعه اروپا پرداختند. مطالعات قبلی به بررسی اثرات مخرب کوتاه مدت این محصولات شیمیایی بر سلامت ریه پرداخته بود اما در این تحقیقات تاثیرات دراز مدت آنها بر سلامت مورد نظر بوده است.

پروفسور Cecile Svanes رهبر این تیم تحقیقی می‌گوید، "محصولات شوینده تهدیدی همیشگی برای سلامت بوده‌اند و در دراز مدت با افزایش سن افراد می‌تواند در عملکرد ریه اختلالاتی را ایجاد کند."

پارچه‌های میکروفایبر و آب

شرکت‌کنندگان این آزمایش بیش از ۲۰ سال مورد مطالعه قرار گرفتند. عملکرد ریه‌ها در طول استفاده از مواد شوینده اندازه گیری می‌شدند – در طی استفاده بلند مدت مشخص شد اثرات مخرب محصولات شوینده بر ریه زنان بسیار بیشتر از مردان است.

نویسندگان مقاله می‌گویند، مواد شیمیایی به کار رفته در داخل محصولات سبب آسیب رسانی به غشا‌های مخاطی می‌شود که در بلند مدت موجب آسم و بسیاری مشکلات ریوی دیگر می‌شود.

محققان بیان می‌کنند، زنان به مواد شیمیایی حساسیت بیشتری دارند در مقایسه با مردان.

فرادید

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها