عراقچی اعلام کرد؛

گفتگوی سیاسی ایران و انگلستان چهارشنبه در لندن/ رایزنی درباره یمن و عفرین در مونیخ

گفتگوی سیاسی ایران و انگلستان چهارشنبه در لندن/ رایزنی درباره یمن و عفرین در مونیخ
يکشنبه 29 بهمن 1396 - 21:07

معاون سیاسی وزیر خارجه از برگزاری گفتگوی سیاسی ایران و انگلستان چهارشنبه و در لندن خبر داد و ابراز امیدواری کرد که گفتگویش با معاونان وزرای خارجه ٤ کشور اروپایی در مونیخ بتواند گشایشی را در فضای بسته ایجاد شده علیه مردم یمن به وجود بیاورد.

العالم _ ایران / سیاسی

 سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان که در پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ حضور دارد، در حاشیه این کنفرانس در گفتگو با خبرنگاران، درباره دیدار روز گذشته اش با معاونان وزرای خارجه اینالیا، انگلستان، فرانسه و آلمان درباره یمن عنوان کرد: کنفرانس امنیتی مونیخ در عین حال که فرصت مناسبی برای بیان دیدگاه هاست، فرصت بسیار خوبی برای دیدارهای جانبی نیز فراهم می کند.

وی افزود: در دو روز گذشته ملاقاتهای دوجانبه را با کشورهای مختلف در حوزه های مختلف از جمله برجام داشتم که گفتگوهای بسیار خوبی از جمله در زمینه برجام انجام شد. گفتگویی هم با معاونان وزرای خارجه این چهار کشور داشتم که به بحث یمن مربوط می شد.  

عراقچی ادامه داد: با توجه به ابعاد بزرگ فاجعه انسانی و میزان حملات ائتلاف به رهبری عربستان و امارات که شدت گرفته و فجایع بسیار زیادی آفریده، میزان کشتارها و رنجی که مردم می برند و بیماری وبا و معضلاتی که وجود دارد ضرورت دارد تلاش مشترکی توسط جامعه بین الملل برای برقراری آتش بس و شکستن محاصره تحمیلی عربستان و ارسال کمکهای انسانی صورت گیرد که بدین منظور گفتگوهایی را داشتیم و فکر می کنم گفتگوهای خوبی بود و امیدواریم بتواند در این فضای بسته ای که در خصوص مردم یمن صورت گرفته، گشایشی را حاصل کند.

وی درباره سفرش به لندن نیز گفت: ما با بسیاری از کشورها گفتگوهای دوره ای سیاسی برگزار می کنیم که این دور از گفتگوهای سیاسی ایران و انگلستان قرار است روز چهارشنبه در لندن برگزار شود که از خیلی قبل تنظیم شده بود و الان لندن میزبان است و در این گفتگوها مسائل دوجانبه، منطقه ای بین المللی و مسائل برجام گفتگو می شود.  

عراقچی همچنین گفت که موضوع سوریه و از جمله عفرین در همه ملاقاتها در کنفرانس مونیخ یکی از موضوعات رایزنی های دوجانبه ایران با طرفهای مقابل بوده است.  

عراقچی دیروز (شنبه) در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با همتایان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی در گفتگویی یک ساعته و نیمه درباره بحران یمن به رایزنی پرداخت.

فارس

پربیننده ترین خبرها