اروپا؛ انبار مخفی بمب‌های اتمی آمریکا

اروپا؛ انبار مخفی بمب‌های اتمی آمریکا
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 05:37

در حالی که امریکا تلاش می کند بزودی بمب های اتمی خود را در پایگاه های ناتو در ایتالیا و دیگر کشورهای اروپا با بمب های اتمی پیشرفته تری جایگزین کند، ایتالیایی ها این حضور نظامی امریکا را عامل نا امنی در قاره سبز می دانند.

 

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از رم، به گفته کارشناسان، حضور مخاطره انگیز تسلیحات اتمی امریکا در ایتالیا موجب نگرانی شدید مردم این کشور شده است.

البرتو نگری، کارشناس ایتالیایی گفت: در ایتالیا دهها بمب اتمی در پایگاه های نظامی ناتو نگهداری می شود که توسط دولت ایتالیا کنترل نمی شود و فقط تحت نظر امریکایی هاست.این مسئله نه فقط به عنوان خطر بزرگی ایتالیا را تهدید می کند بلکه به خوبی نشان دهنده محدودیتی است که بر حق حاکمیت ما اعمال می شود.

مردم ایتالیا از آن بیم دارند که بمب های اتمی امریکا به دست تروریست ها افتاده یا مورد حمله قرار بگیرد. شماری از نمایندگان پارلمان ایتالیا نیز به استمرار حضور کلاهک های هسته ای امریکا در این کشور اعتراض کردند.

لوکا فروزونه، نماینده پارلمان ایتالیا از حزب پنج ستاره به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: در برخی از پایگاه های نظامی امریکا و ناتو در ایتالیا نزدیک به 70 کلاهک هسته ای نگهداری می شود که بسیار خطرناک هستند. این در حالی است که دولت ایتالیا توافق نامه منع گسترش سلاح های هسته ای را امضاء کرده و مردم هم در همه پرسی اخیر در ایتالیا صریحا مخالفت خود را با سلاح های اتمی در خاک کشورشان اعلام کردند.

در همین حال یک موسسه تحقیقاتی غیر دولتی امریکا موسوم به "ابتکارعمل در زمینه تهدید هسته ای" در تازه ترین گزارش خود هشدار داد بمب های هسته ای که آمریکا در اروپا مستقر کرده به جای بازدارندگی، بیشتر به عنوان یک عامل خطر برای کشورهای اروپایی عمل می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها