اندونزی 11 فروند هواپیمای جنگنده سوخو از روسیه می‌خرد

اندونزی 11 فروند هواپیمای جنگنده سوخو از روسیه می‌خرد
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 07:27

سخنگوی وزارت دفاع اندونزی اعلام کرد که قرارداد خرید 11 فروند جنگنده «سوخو سو-35» را به ارزش 1.14 میلیارد دلار با روسیه امضا کرده است.

العالم- آسیا 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه «استار»، «تُتُک سوگیهارتو» سخنگوی وزارت دفاع اندونزی خبر داد که نمایندگان 2 کشور روسیه و اندونزی در جاکارتا این قرارداد را به امضا رساندند و قرار است که 2 فروند جنگده سوخو تا اوت 2018 (مرداد 97) به اندونزی تحویل داده شود.
به گفته وی، تحویل 6 فروند جنگنده دیگر، 18 ماه پس از اجرایی شدن قرارداد و تحویل نهایی سه فروند جنگنده باقی مانده، پنج ماه بعد صورت خواهد گرفت.
این قرارداد پس از آن صورت می‌گیرد که چند ماه قبل اندونزی اعلام کرده بود که در ازای فروش روغن پالم، قهوه و چای به روسیه، از آن‌ها هواپیمای جنگی خریداری می‌کند تا با این حساب بر روی تحریم‌های غرب علیه روسیه، سرمایه گذاری کرده باشد.
اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا تحریم‌هایی را علیه روسیه پس از ضمیمه شدن کریمه به خاک این کشور اعمال کرده و اتهام هایی مبنی بر دخالت روس‌ها در انتخابات آمریکا، مطرح نمودند.
با این حال وزارت بازرگانی اندونزی اظهار کرده بود که تحریم‌ها می‌تواند خبر خوبی برای کشورش باشد چرا که روسیه به دنبال بازار جدید تجارت خواهد بود.
ظاهرا اندونزی خرید 11 فروند هواپیمای جنگنده سوخو را در ازای فروش کالا به روسیه امضا کرده است اما نوع کالا هنوز اعلام نشده است. 

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها