وزیران انرژی و دفاع لبنان: از حقوق نفتی مان در مقابل اسرائیل کوتاه نمی آییم

وزیران انرژی و دفاع لبنان: از حقوق نفتی مان در مقابل اسرائیل کوتاه نمی آییم
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 08:10

وزیران انرژی و دفاع لبنان در اظهارنظرهای جداگانه با اشاره به ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی درباره منابع نفت و گاز لبنان، تاکید کردند که این کشور از حقوق نفتی خود کوتاه نخواهد آمد.

العالم- لبنان

به گزارش پایگاه لبنانی «العهد»، «سزار ابی خلیل» وزیر انرژی لبنان در یک گفت و گوی تلویزیونی تاکید کرد که لبنان اینک وارد دوره نفتی شده است و تجاوز به حقوق نفتی اش از سوی اسرائیل را نمی پذیرد.
«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چندی پیش مدعی شد که بلوک نهم نفت و گاز لبنان متعلق به آن رژیم است.
وزیر انرژی لبنان گفت: ادعاهای اسرائیل درباره بلوک نهم مانور و تجاوزی است که با ناکامی روبرو خواهد شد.
ابی خلیل افزود: لبنان یکی از معدود دولت های منطقه است که به حقوق کسی تجاوز نکرده است اما برعکس دشمن اسرائیلی از هر فرصتی برای دست اندازی به حقوق ما استفاده می کند ولی ما هرگز اجازه چنین کاری را به آن نمی دهیم.
وزیر انرژی لبنان با اشاره به دیدارش با «دیوید ساترفیلد» معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: به او آشکارا گفتم که ما چشم طمع به ثروت کسی نداریم اما هرگز تجاوز کسی به ثروت هایمان را نمی پذیریم. شرکت های استخراج نفت نیز فعالیت خود را آغاز کرده اند.
در همین حال «یعقوب الصراف» وزیر دفاع لبنان نیز در حاشیه نشست امنیتی مونیخ بر حقوق نفتی کشورش تاکید کرد.
به گزارش العهد وی پس از دیدار با «احمد ابولغیط» دبیرکل اتحادیه عرب گفت: او در این دیدار حمایت کامل خود را از لبنان هم در موضوع تجاوزهای اسرائیل به آسمان و هم بلوک نهم دریایی را اعلام کرد.
وی تاکید کرد که لبنان بر حق استفاده از ثروت های نفتی اش اصرار دارد و از این حق کوتاه نخواهد آمد.
الصراف افزود: همه لبنان در این باره وحدت دارند و پشت ارتش و نهادهای خود ایستاده اند.
وی همچنین خواستار همبستگی اعراب با لبنان در این موضوع و تحمیل فشار علیه اسرائیل برای پایبندساختن آن به قطعنامه های بین المللی شد.
الصراف همچنین در گفت و گو با شبکه «دویچه وله» آلمان در پاسخ به ادعای «زیپی لیونی» رهبر حزب کادیما در پارلمان رژیم صهیونیستی که لبنان را متهم به نقض قطعنامه 1701 سازمان ملل کرد، تاکید کرد که این خود رژیم صهیونیستی است که با بیش از 158 بار تجاوز زمینی و هوایی و دریایی ناقض این قطعنامه است.
قطعنامه 1701 پس از جنگ 33 روزه بین لبنان و رژیم صهیونیستی در سال 2006 تصویب شد که هدف از آن جلوگیری از تنش بین دو طرف بود.
الصراف گفت: آن کسی که به آسمان لبنان تجاوز می کند و به سوریه حمله می کند ناقض قطعنامه 1701 است.
وزیر دفاع لبنان تاکید کرد که کشورش قصد جنگ با هیچ کس را ندارد اما آمادگی کامل دارد که از خود دفاع کند.
ایرنا

پربیننده ترین خبرها