اتحادیه اروپا: تشدید تنش‎ها در غزه نگران‎کننده است

اتحادیه اروپا: تشدید تنش‎ها در غزه نگران‎کننده است
سه شنبه 1 اسفند 1396 - 01:26

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تشدید برخورد های نظامی در داخل و اطراف غزه ابراز نگرانی کرد.

العالم-اروپا

به گزارش پایگاه اینترنتی بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه ماجا کوسیجانسیک سخنگوی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در خصوص تشدید تنش ها ی اخیر در غزه آمده است: تشدید برخورد های نظامی در داخل و اطراف غزه در واکنش به بمب گذاری روز شنبه که در آن چهار سرباز اسرائیلی زخمی شدند، مایه نگرانی واقعی است.

در ادامه این بیانیه آمده است : حملات موشکی شبه نظامیان از نوار غزه علیه اسرائیل غیرقابل قبول است و باید متوقف شود. اتحادیه اروپا به نگرانی های امنیتی مشروع اسرائیل اذعان می کند. این بسیار مهم است که وضعیت موجود بیش از این بدتر نشود  و این بسیار اهمیت دارد که تمامی طرف ها از خود خوشتنداری نشان دهند .

در بیانیه سخنگوی مسئول سیاست خارجی اروپا آمده است : تحولات اخیر لزوم  یافتن راه حلی سیاسی برای غزه را در چارچوب دورنمای راه حل دو دولت، بیش از پیش نشان داد. تمام گروه های تروریستی در غزه باید خلع سلاح شوند . تمام جناح های فلسطینی باید تلاش های خود را در مسیری انجام دهند که تشکیلات خودگردان فلسطین بتواند کنترل کامل خود بر نوار غزه را ارتقا بخشد و ضروریست که (جناح های فلسطینی ) با تلاش های صورت گرفته از سوی تبهکاران مقابله کنند .

در ادامه این بیانیه آمده است: ضمن تقدیر ویژه از تلاش های مصر در جهت تسهیل اجرای کامل موافقتنامه اکتبر 2017 قاهره، اتحادیه اروپا همچنان آماده است تا از این روند پشتیبانی کند.

در پایان بیانیه سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده است : مرگ دو نوجوان فلسطینی شرم آوراست و ما آرزو می کنیم که سربازان زخمی اسرائیلی و فلسطینی هایی که در خان یونس مجروح شده اند بهبودی خود را بازیابند.

پربیننده ترین خبرها