بازتاب وقایع تروریستی تهران در رسانه های عربی

بازتاب وقایع تروریستی تهران در رسانه های عربی
سه شنبه 1 اسفند 1396 - 07:45

عصر روز دوشنبه راننده یک اتوبوس با زیر گرفتن شماری از نیروهای انتظامی در خیابان پاسداران تهران سه تن از آن ها را به شهادت رساند، در پی این رویداد رسانه های برخی از کشورهای حامی داعش با ذوق زدگی این اقدام تروریستی را با عنوان «اعتراضات در تهران» گزارش دادند.

العالم ـ گزارش

برخی از رسانه های عربی زبان وابسته به کشورهای عربی منطقه و غرب که از سال 2011 با حمایت همه جانبه از تروریست ها، اقدامات وحشیانه آن ها در سوریه و عراق را پوشش می دادند، روز دوشنبه در خبرهای فوری و گزارش های خود به وقایع ناگوار خیابان پاسداران پرداختند.
شبکه العربیه سعودی در گزارش های خود به نقل از جریان ها و رسانه های معاند از تجمع دراویش گنابادی در مقابل کلانتری خیابان پاسداران خبر داد و با وارونه جلوده دادن وقایع مدعی شد: «پس از حمله پلیس این تجمع به خشونت و خون ریزی کشیده شد و شماری از دراویش زخمی شدند».
هر چند که این رسانه در ادامه به نقل از رسانه های رسمی از کشته شدن سه تن از نیروهای انتظامی در آنچه که این شبکه حمله یک اتوبوس به نیروهای انتظامی عنوان کرده است، خبر داد.
خبرگزاری رویترز عربی نیز به نقل از یک مرکز حقوق بشری در نیویورک با مظلوم جلوه دادن عناصر این فرقه مدعی شد که شماری از دراویش گنابادی طی دو ماه گذشته دستگیر شدند.
روزنامه القدس العربی چاپ لندن نیز در گزارشی نوشت: روز دوشنبه گروه از نیروهای پلیس ایران در تهران توسط یک معترض با اتوبوس زیر گرفته شدند که در اثر این اقدام سه تن از نیروهای انتظامی کشته و شماری نیز زخمی شدند.
این روزنامه نوشته است: راننده اتوبوس در اعتراض به بازداشت یکی از رهبران فرقه گنابادی نیروهای پلیس را زیر گرفته است.
روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارش خود با عنوان «کشته شدن سه نیروی پلیس در درگیری با یک گروه دینی در تهران» به درگیری پلیس با دراویش پرداخته و نوشته است: شب گذشته مناطق حساسی از شمال تهران شاهد درگیری شدید میان نیروهای پلیس و پیروان گروه دراویش بود که در این درگیری ها سه تن از نیروهای پلیس کشته شدند. این گزارش همچنین به شلیک گلوله به سوی کسانی که این روزنامه آن ها را معترضان خوانده، پرداخته است و مدعی است در این حمله شماری از دراویش زخمی شدند. 
خبرگزاری فرانسه نیز با این تیتر «بازداشت صوفی ها به دنبال کشته شدن سه نیروی پلیس در ایران» به وقایع عصر دوشنبه خیابان پاسداران پرداخت و در بخشی از گزارش خود نوشت: پیروان فرقه عرفانی گنابادی که به دراویش معروفند، در اعتراض به بازداشت شماری از اعضای این فرقه تظاهرات کردند.
در این گزارش آمده است: تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی از برخورد یک اتوبوس به گروهی از نیروهای پلیس در شمال تهران است.
شبکه خبری بی بی سی عربی نیز در گزارش خود با بیان اینکه سه تن از نیروهای انتظامی در تهران به وسیله یک اتوبوس زیر گرفته شدند به ناآرامی های عصر دوشنبه پاسداران پرداخت. 
در حالی که رسانه های عربی زبان تلاش می کنند تا اقدامات خلاف قانون گروهی از فرقه دراویش در خیابان پاسداران را به بازداشت شماری از آن ها مرتبط سازند، از اغتشاشات دراویش به عنوان اعتراضات تهران یاد کردند. 
اقدامات تروریستی عصر دوشنبه در پاسداران تهران بی شباهت به اقدامات تروریستی داعش در برخی از کشورهای جهان نیست و همین مساله باعث ذوق زدگی حامیان داعش در برخی از کشورهای عربی منطقه و غرب و رسانه های آن ها شده است.
سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی ناجا خبر شهادت سه تن از نیروهای انتظامی را در درگیری های روز دوشنبه در خیابان پاسداران تایید کرد و گفت: عوامل فریب خورده این اتفاق دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا، جمعی از دراویش گنابادی عصر روز دوشنبه (30 بهمن ماه) در اقدامی غیرقانونی و کاملا تهاجمی با تجمع در خیابان پاسداران تهران محدوده کلانتری 102 ضمن ایجاد بی نظمی، ناامنی و درگیری در سطح منطقه، 3 مامور پلیس را در حین انجام وظیفه برای برقراری نظم و امنیت به شهادت رساندند.
این گروه از دراویش با یک دستگاه اتوبوس در خیابان پاسداران به سمت مردم، خودروها و نیروهای انتظامی حمله کردند.
مصدومان این حادثه از جمله عابران پیاده و ماموران انتظامی توسط عوامل اورژانس و نیروهای پلیس به بیمارستان منتقل شدند.
براساس اعلام سخنگوی نیروی انتظامی، نیروهای پلیس مستقر در محل، عوامل اصلی به شهادت رساندن 3 مامور انتظامی را شناسایی و دستگیر کرده و اوضاع را تحت کنترل درآورده اند.

پربیننده ترین خبرها