سفیر ایتالیا در سازمان ملل: برجام، ستون امنیت جهانی است

سفیر ایتالیا در سازمان ملل: برجام، ستون امنیت جهانی است
سه شنبه 1 اسفند 1396 - 10:09

نماینده دائم ایتالیا در سازمان ملل متحد، برجام را ستون مهمی برای معماری امنیت جهانی دانست و بر حفظ آن تاکید کرد.

العالم ـ اروپا

سباستیانو کاردی روز سه شنبه در پاسخ به این سوال ایرنا که ایتالیا در سال 2017 تسهیل کننده اجرای قطعنامه 2231 بود، اجرای تعهدات ایران را چگونه یافتید؟ خاطرنشان کرد، بر اساس قطعنامه 2231 سال 2015 که درباره توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد، یک نفر از اعضای این شورا در ابتدای هر سال به عنوان تسهیل کننده با هدف انجام فعالیت های گسترده همچون ارائه راهنمایی های عملی برای ترویج اجرای مناسب قطعنامه انتخاب می شود.
وی افزود: این عضو شورای امنیت موظف است هر 6 ماه، همراه با دبیرکل سازمان ملل متحد، گزارشی از چگونگی اجرای این قطعنامه را به شورا ارائه و اعضای آن را توجیه کند.
نماینده دائم ایتالیا در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد، اروپا و ایتالیا تسهیل کننده قطعنامه 2231 هستند. ما همیشه گزارش مثبتی از دبیرکل درباره اجرای برجام داشتیم و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز هر دو- سه ماه، اجرای تعهدات ایران بر اساس این توافق را تایید کرده است.
کاردی ادامه داد: ما سه گزارش به عنوان تسهیل کننده توافق هسته ای ارائه کردیم و آن شبیه گزارش تایید کننده دبیرکل بود. من خودم به عنوان تسهیل کننده اعلام کردم که ایران با این توافق سازگار بوده است.
وی با بیان اینکه سال 2017 برای این مساله، سال مثبتی بود، ادامه داد: موضع اتحادیه اروپا و ایتالیا این است که برجام برای امنیت و ثبات بین المللی و نه فقط برای منطقه، بسیار مهم است.
نماینده دائم ایتالیا در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: ما می بینیم مساله کره شمالی و پاسخگویی به آن، موضوع بسیار حساس و سختی است، بنابراین ما به برجام به عنوان ستون بسیار مهم برای معماری امنیت جهانی می نگریم و باید آن را حفظ کنیم.

پربیننده ترین خبرها