برخی منابع خبری از ورود نيروهای ارتش سوريه به عفرين خبر داده اند

برخی منابع خبری از ورود نيروهای ارتش سوريه به عفرين خبر داده اند
چهارشنبه 2 اسفند 1396 - 00:27

برخی منابع خبری اعلام کردند نیروهای ارتش سوریه با وجود تهدیدهای دولت و ارتش ترکیه کار ورود به شهر عفرین را شروع کردند. 

نخستین واحد های نظامی ارتش سوریه از جبهه حلب وارد عفرین شدند. به گفته یک نماینده شبه نظامیان کرد، نیروهای دولتی سوریه عملیات ورود به عفرین را که در محاصره نظامیان ترکیه قرار دارد کرده اند.
مقامات محلی اعلام کردند نیروهای نظامی دولت سوریه برای دفاع از شهر و مقابله با نظامیان ترکیه وارد عفرین شده اند. این نیروها برای یاری رساندن ساکنان این منطقه وراد شهر شده اند. 
با این حال هنوز آماری از شمار سربازان ارتش سوریه که وارد این شهر شده اند، اعلام نشده است. 
در همین حال خبرگزاری رویترز نیز به نقل از جنبش حزب الله لبنان از ورود نیروهای دولتی سوریه به عفرین خبرداده است. در این گزارش آمده است نیروهایی که از حلب به سوی عفرین حرکت کرده بودند از طریق نقطه مرزی الزیاره واقع در شمال نبول وارد این شهر شده اند.
خبرگزاری رسمی سوریه، سانا روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد نیروهای نظامی دولت مرکزی سوریه به زودی به نیروهای موسوم به مقاومت برای مقابله با تهاجم ترکیه خواهند پیوست.
این تحولات در حالی روی می دهد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مدعی شده است برخی نیروهای طرفدار دولت سوریه تلاش کردند وارد عفرین شوند اما به دنبال آتش توپخانه ارتش ترکیه مجبور به عقب نشینی شدند.
رئیس جمهور ترکیه پیشتر مدعی شده بود با روسای جمهور ایران و روسیه درباره موضوع عفرین به توافق رسیده است. وی همچنین از شروع مرحله جدیدی از عملیات شاخه زیتون در  منطقه خبر داده است. 
اردوغان گفته است اجازه نخواهد داد هیچ نیرویی برای حمایت از گروه های مسلح کرد وارد این شهر شود. 

پربیننده ترین خبرها