تداوم بازگرداندن غیرقانونی پناهجویان از یونان به ترکیه

تداوم بازگرداندن غیرقانونی پناهجویان از یونان به ترکیه
چهارشنبه 2 اسفند 1396 - 10:43

شورای امور پناهجویان یونان از افزایش بازگرداندن غیرقانونی پناهجویان مقیم این کشور به ترکیه ابراز نگرانی کرد.

العالم - اروپا

شورای امور پناهجویان یونان که مرکزی غیردولتی است، روز سه شنبه اعلام کرد که بازگرداندن غیرقانونی پناهجویان از یونان به ترکیه افزایش یافته است و حداقل 40 پناهجو در سال 2017 به ترکیه بازگردانده شدند.  

شورای امور پناهجویان یونان در بیانیه ای اعلام کرد : بازگرداندن غیرقانونی پناهجویان از یونان به ترکیه از طریق منطقه اِوروس (رودخانه ای مرزی بین این دو کشور) همچنان با روند تصاعدی ادامه دارد.

این مرکز غیرقانونی افزود: خانواده هایی که بازگردانده می شوند ، وضعیت مناسبی ندارند و در میان پناهجویانی که بازگردانده شدند ، زنان باردار و خردسالان وجود دارند و با برخی از پناهجویان هم بدرفتاری شده است. پناهجویانی که بازگردانده می شوند ، نیاز  به حمایت و کمک دارند.  

شورای امور پناهجویان اعلام کرد : پناهجویان در خودروهای پلیس گذاشته می شوند و در شرایطی نامناسب به مرزها منتقل می گردند و از آنجا به ترکیه بازگردانده می شوند که این گونه برخورد با پناهجویان مغایر با قوانین یونان ، اروپا و قانون بین الملل است .

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد سال 2017 از یونان خواسته بود که از بازگرداندن پناهجویان خودداری کند و پایبند به الزامات حقوق بشری خود باشد.

 214

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها