وال استریت ژورنال نوشت؛

تحرکات آمریکا برای جلوگیری از تقویت اتحاد آنکارا با تهران و مسکو

تحرکات آمریکا برای جلوگیری از تقویت اتحاد آنکارا با تهران و مسکو
پنج‌شنبه 3 اسفند 1396 - 08:08

نشریه وال استریت ژورنال با انتشار یادداشتی تحلیلی، از تلاش آمریکا برای دور کردن ترکیه از ایران و روسیه و جلوگیری از تقویت اتحاد آنها خبر داد.

العالم ـ آمریکا

بنابر این گزارش، دولت آمریکا تلاش جدی را برای بهبود روابط با ترکیه و جلوگیری از تقویت اتحاد این کشور با ایران و روسیه آغاز کرده است.
مقام‌های آمریکایی از جمله «اچ.آر مک‌ مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید،«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه و «جیمز متیس» وزیر دفاع این کشور، گفت وگوهایی فشرده با رهبران ترکیه در روزهای گذشته داشته‌اند.
وال استریت ژورنال می‌نویسد: آنگونه که تیلرسون چندی پیش اذعان داشت، روابط دو کشور به نقطه‌ای بحرانی رسیده است و به نظر می‌رسد که هیچ راه روشنی برای برون رفت از بن بست اختلاف‌ها وجود ندارد.
بنا به آنچه در این گزارش آمده، آمریکا در تلاش‌های خود برای بیرون راندن ایران از سوریه، ترکیه را به عنوان یک متحد استراتژیک در نظر دارد و همچنین نگران است که تقویت روابط این کشور با مسکو، به تضعیف هرچه بیشتر ناتو منجر شود.
به گزارش ایرنا به نقل از وال استریت، مقام‌های آمریکایی به تازگی پیشنهاد برپایی پست‌های دیده‌بانی مشترک با ترکیه را در سوریه مطرح کرده‌اند تا با نظارت بر فعالیت‌ گروه‌های کرد مورد حمایت خود، مانع تشدید اختلاف‌ها با آنکارا شوند.
ادامه همکاری آمریکا با یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) به رغم اصرار آنکارا برای تروریستی خواندن این گروه، روابط و فعالیت‌های نظامی مشترک دو کشور در منطقه را به شدت تحت الشعاع قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها