کشته و زخمی شدن 50 مزدور سعودی در مرز عربستان و یمن

کشته و زخمی شدن 50 مزدور سعودی در مرز عربستان و یمن
جمعه 4 اسفند 1396 - 01:22

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن روز پنجشنبه با دفع عملیات نفوذ مزدوران سعودی در مرز عربستان و یمن دستکم 50 تن از آنها را کشته و یا زخمی کردند.

العالم-یمن

عملیات مزدوران سعودی که از سمت ارتفاعات علیب و گذرگاه خضراء واقع در نجران عربستان قصد نفوذ به خاک یمن را داشتند، با حمله نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به آن ها ناکام ماند.

بنابراین گزارش ، این درگیری ها که با پوشش هوایی جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان حدود هشت ساعت به طول انجامید، در پایان با کشته و یا زخمی شدن 50 تن از مزدوران و انهدام تعدادی از خودروهای زرهی آن ها پایان یافت.

درهمین حال یگان توپخانه ارتش یمن نیز مواضع نظامیان سعودی در پایگاه «عبادیه» در جیزان عربستان هدف قرار دادند و منهدم کردند.

عربستان همراه با آمریکا و چند کشور عربی از جمله امارات از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی هیچ دستاوری برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی مردم این کشور شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها