ائتلاف آمریکایی اذعان کرد؛

افزایش تلفات غیرنظامیان در حملات ائتلاف در عراق و سوریه به 841 نفر

افزایش تلفات غیرنظامیان در حملات ائتلاف در عراق و سوریه به 841 نفر
جمعه 4 اسفند 1396 - 12:31

ائتلاف آمریکایی در گزارش ماهانه تلفات عملیات در عراق و سوریه اعلام کرد که تاکنون 841 غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

العالم _ آمریکا

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که طی عملیات‌های ماه ژانویه در عراق و سوریه حدود 116 غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

مرکز فرماندهی ائتلاف در بیانیه خود با اعلام کشته شدن 116 غیرنظامی در جریان حملات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه طی ماه اول سال 2018، مدعی شد از ابتدای آغاز عملیات‌های ائتلاف (در آگوست 2016) تا کنون فقط 841 غیرنظامی کشته شدند.

البته طبق این بیانیه پرونده گزارشات کشته شدن حداقل 485 غیرنظامی دیگر در جریان حملات هوایی ائتلاف به عراق و سوریه، هنوز باز است و آنها نمی‌توانند فعلا چنین مسئله‌ای را تایید کنند.

در حالی که این ارتش عراق و نیروهای مقاومت بودند که موفق به شکست داعش و آزادسازی تمام شهرهای تحت اشغال شدند اما ائتلاف در این بیانیه تلاش کرد پاکسازی 98درصدی مناطق عراق از لوث تروریست‌ها را به نام خود تمام کند.

ائتلاف آمریکایی همچنین ادعا کرد در تاریخ 20 ژانویه، طی حمله هوایی به یکی از مقرهای داعش در مرکز دره رودخانه فرات، حدود 150 تروریست کشته شدند.

از زمان ظهور گروه تروریستی داعش در سال 2014 و تصرف حدود یک سوم از شمال و غرب کشور عراق تا اعلام رسمی پایان نبرد نظامی با این گروه در دسامبر 2017، چند هزار نفر کشته و حدود 5 میلیون نفر آواره شدند.

 نخست وزیر عراق و فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور در 9 دسامبر 2017، پایان داعش در عراق و بازپس‌گیری سراسر این کشور را اعلام کرده بود. با اعلام پایان داعش در عراق، برخی از گروه‌ها و  مقامات عراقی از جمله جریان صدر، عصائب اهل الحق و ..خواستار پایان حضور نظامی نیروهای خارجی در این کشور شدند.  موج درخواستها برای خروج نظامیان آمریکایی با حمله جنگنده‎های آمریکایی در ماه جاری در منطقه البغدادی واقع در غرب استان الانبار و  کشته و زخمی کردن 20 عراقی تشدید شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها