ترديد روسيه در خصوص اهداف قطعنامه آتش‌بس در غوطه دمشق

ترديد روسيه در خصوص اهداف قطعنامه آتش‌بس در غوطه دمشق
شنبه 5 اسفند 1396 - 01:15

نماینده روسیه در سازمان ملل در خصوص اهداف نهایی حمایت کنندگان از برقراری آتش بس در غوطه شرقی اظهار تردید کرد.

 

العالم - سوریه

پیش نویس این قطعنامه توسط کویت و سوئد تهیه شده است. در پیش نویس این قطعنامه، از دولت سوریه درخواست شده است به منظور فراهم کردن زمینه برای کمک بشردوستانه به ساکنان منطقه غوطه شرقی و همچنین امکان تخلیه غیرنظامیان و کمک به آسیب دیدگان و مجروحان، با برقراری آتش بس سی روزه موافقت کند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درخواست کرده اند با قطعنامه ارسال کمک بشردوستانه به غوطه شرقی موافقت کند.

واسیلی نبنزیا نماینده فدراسیون روسیه که در سازمان ملل متحد سخن می گفت، تصریح کرد: حمایت کنندگان از قطعنامه آتش بس به خوبی می دانند که هیچ توافقی در مورد آن وجود ندارد.

وی افزود: ما بسیار کنجکاو هستیم تا بدانیم تضمین های لازم برای اجرای این آتش بس چه هستند که متاسفانه تا این زمان ما هیچ پاسخ شفاف و دقیقی دریافت نکرده ایم.

 نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت: با این وجود مسکو خود مبتکر این نشست در خصوص غوطه شرقی بوده است.

از سوی دیگر فرانسوا دلاتره نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل نیز گفت: بسیار ضروری است به منظور برقراری هر چه سریعتر آتش بس، بدون درنگ این قطعنامه تصویب شود تا ترک مخاصمه برای ارسال کمک ها محقق شود، چرا که حقیقت واقعی میدانی ایجاب می کند که کمک ها به صورت فوری ارسال شوند.

پربیننده ترین خبرها