رییس جمهوری ترکیه: پاسخ تهدیدات مرزی خود را خواهیم داد

رییس جمهوری ترکیه: پاسخ تهدیدات مرزی خود را خواهیم داد
شنبه 5 اسفند 1396 - 18:42

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: پاسخ تهدیدات مرزی خود را خواهیم داد و کسی حق ندارد بگوید که چرا از مرزهای خود دفاع می کنیم.

العالم-ترکیه

 اردوغان روز شنبه در ششمین کنگره عمومی حزب عدالت و توسعه در استان قهرمان ماراش ترکیه، بدون نام بردن از کشوری و به صورت تلویحی خطاب به آمریکایی ها بیان کرد: شما از 10 هزار کیلومتر دورتر، برای چه به اینجا آمده‌اید؟ در حالی که ما وظیفه داریم که از مرز 911 کیلومتری خود محافظت کنیم.

وی با تاکید بر ادامه عملیات ارتش ترکیه در عفرین سوریه افزود: 'برخی افراد بی وجدان، بی اخلاق و بی ادب ادعا می کنند که نیروهای ترکیه غیرنظامیان را هدف قرار می دهند، در حالی که چنین صفتی در خون ما نیست، ولی در خون شما هست.'

وی مدعی شد: آنها با مشاهده ضعف خود در میدان نبرد، شروع به تبلیغات منفی و افترا علیه ترکیه در سراسر جهان کرده اند، اما سودی از آن نخواهند برد و این اخبار جعلی و اکاذیب مانند یخ زیر آفتاب، ذوب خواهد شد.'

وی اضافه کرد: مواضع و تحولات جدید در ترکیه، جوامع زیادی در منطقه و جهان را نیز به حرکت درآورده و آنهایی که تمایل به بردگی برای استعمارگران دارند، خودشان می‌دانند، اما ترکیه همراه با برادران و دوستان خود تن به چنین چیزی نخواهد داد.

به گزارش ایرنا، ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشکار به خاک سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون با هدف بیرون راندن شبه نظامیان و نیروهای موسوم به یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک(پ.ی.د) محسوب می شود، در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است.

این عملیات موجب اعتراضات داخلی و خارجی ترکیه شده و دولت قانونی سوریه با تجاوزکارانه خواندن ورود ارتش ترکیه به خاک خود، این اقدام را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی خود خوانده و خواستار خروج نیروهای ترکیه شده است.
در داخل ترکیه نیز مخالفت با این عملیات ادامه دارد و دولت ترکیه تاکنون بیش از 700 نفر از مخالفان این عملیات را بازداشت کرده است.

ترکیه مدعی حمایت آمریکا از حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک(پ.ی.د) شده و بارها از حمایت های آمریکا از این گروه انتقاد کرده و با همراهی نیروهای ارتش آزاد سوریه که مخالف دولت قانونی سوریه هستند، مبارزه مستقیم با آنها را آغاز کرده است.

آنکارا این نیروها را نیز مانند حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) سازمانی تروریستی دانسته و حضور آنها را در جنوب مرزهای ترکیه، مغایر امنیت ملی خود خوانده و هدف آنها را تلاش برای تشکیل دولت کُردی در شمال سوریه عنوان می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها