سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود/ بارش های برف و باران ادامه می یابد

سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود/ بارش های برف و باران ادامه می یابد
شنبه 5 اسفند 1396 - 19:30

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید و ادامه بارش های باران و برف در کشور خبر داده است.

العالم ـ ایران

احد وظیفه گفته است، سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده امروز نیز بخش‌هایی از نقاط مختلف کشور را در برمی‌گیرد و تا روز دوشنبه در بخش‌های غربی، مرکزی و شرق باقی می‌ماند که به محض خروج این سامانه از شرق کشور، سامانه جدیدی از غرب وارد می‌شود.

به گفته وی، بارشها امروز در نیمه غربی و نواحی مرکزی آغاز شده و رفته رفته دامنه آن در اواخر وقت به شرق و شمال شرق کشور می‌رسد که پیامد آن بارش باران، وزش باد و بارش برف در نقاط سردسیر است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور به تسنیم گفته است، طی روز یکشنبه فعالیت این سامانه بارشی به غیر از بخش‌های شمال غرب کشور در سایر نقاط ادامه می‌یابد.

به گفته وظیفه، از عصر روز یکشنبه بارش‌ها در نیمه غربی کاهش می‌یابد و عمده فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی کشور و نواحی مرکزی و جنوبی متمرکز می‌شود. طی روز دوشنبه نیز این سامانه بارشی فقط در نیمه شرقی فعال خواهد بود و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

سامانه جدید بارشی 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرده که از عصر روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود، این سامانه از شمال غرب و غرب وارد می‌شود و دستاورد آن بارش باران، وزش باد و ناپایداری های جوی خواهد بود.

به گفته وظیفه، طی روز سه‌شنبه نیز جریانات شمالی خواهد شد و کاهش نسبی دما در سواحل خزر را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به وزش باد شدید در شرق کشور طی روز یکشنبه خاطرنشان کرده که  احتمال پدیده گردوخاک در این ناحیه وجود دارد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، طی دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

بنابر این گزارش، اردبیل با یک درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با 30 درجه بالای صفر گرم ترین نقاط کشور هستند. دمای هوای تهران نیز امروز (شنبه) در گرمترین لحظات به 12 درجه بالای صفر رسید که در ساعات آتی احتمال بارش باران پراکنده در پایتخت وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها