درخواست کمک کمیساریای عالی امور پناهندگان برای کمک به آوارگان سودان جنوبی

درخواست کمک کمیساریای عالی امور پناهندگان برای کمک به آوارگان سودان جنوبی
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 06:24

فیلیپو گراندی کمیسر عالی آوارگان سازمان ملل متحد و مارک لاوکوک هماهنگ کننده کمکهای فوریه این سازمان با انتشار بیانیه ای جمع آوری یک میلیارد و پانصد هزار دلار را برای کمک به آوارگان سودان جنوبی که به کشورهای دیگر پناه برده اند، خواستار شدند.

العالم-آفریقا

این دو مسئول سازمان ملل متحد همچنین اعلام کردند برای تامین نیازهای آن دسته از آوارگان سودان جنوبی که به علت جنگ داخلی در داخل کشورشان آواره شده اند، به یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار نیاز است.

طبق اعلام سازمان ملل متحد مناقشه مسلحانه سودان جنوبی که وارد پنجمین سال خود شده، بیش از دو میلیون و پانصد هزار نفر از مردم این کشور را به شش  کشور همسایه اوگاندا، کنیا، سودان، اتیوپی ، جمهوری دموکراتیک کنگو و جمهوری آفریقای مرکزی فراری داده است ا ین در حالی است که در داخل این کشور نیز هفت میلیون نفر آواره شده اند و برای ادامه حیات به کمکهای بشردوستانه نیاز مبرم دارند.

فیلیپو گراندی هشدار داد با ادامه این وضعیت پیش بینی می شود که شمار آوارگان سودان جنوبی تا پایان امسال از سه میلیون نفر نیز فراتر برود. وی افزود اگر جنگ در سودان جنوبی متوقف نشود شمار آوارگان این کشور از دو و نیم میلیون نفر کنونی تا پایان سال از سه میلیون نفر نیز فراتر خواهد رفت.

در میان همسایگان سودان جنوبی، اوگاندا که در حال حاضر نیز بیش از یک میلیون آواره سودان جنوبی را در خود جای داده است، امسال باید بیش از دویست و پنجاه هزار آواره دیگر را از این کشور پذیرش کند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از نیویورک، طبق بیانیه سازمان ملل متحد نزدیک به نود درصد از آوارگان سودان جنوبی را زنان و کودکان تشکیل می دهند و شصت و پنج درصد این افراد نیز زیر هجده سال دارند. در این بیانیه آمده است، نیازهای بشردوستانه مردم سودان جنوبی به طرز هشدار دهنده ای در حال افزایش است. نزدیک به هفت میلیون نفر از جمله دو میلیون آواره داخلی این کشور به کمکهای غذایی فوری نیاز دارند و بسیاری از آنها با خطر سوء تغذیه حاد روبرو هستند.

سال گذشته هفتاد و سه درصد از اعتبارات مالی طرح کمک بشردوستانه سازمان ملل متحد برای سودان جنوبی جمع آوری شد و سازمان ملل و شرکای آن توانستند با استفاده از این اعتبارات به پنج میلیون و چهارصد هزار نفر در این کشور آفریقایی کمک کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها