شورای امنیت دوشنبه درخصوص قطعنامه ضدایرانی رای گیری می‌کند

شورای امنیت دوشنبه درخصوص قطعنامه ضدایرانی رای گیری می‌کند
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 06:36

«منصور العتیبی» نماینده کویت در سازمان ملل متحد که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، از تصمیم این شورا برای رای‌گیری در روز دوشنبه درخصوص قطعنامه‌ پیشنهادی انگلیسی‌ها خبر داد که ایران را به اتهام واهی ارسال تسلیحات به یمن، محکوم می‌کند.

العالم-ایران

پیش‌نویس این قطعنامه‌ که انگلیس آن را با حمایت آمریکا و فرانسه تدوین کرده است، علاوه بر تمدید تحریم تسلیحاتی یمن، ایران را به نقض آن متهم می‌کند.

نماینده روسیه اما هفته گذشته از مخالفت با این قطعنامه خبر داده و تاکید کرده بود که شورای امنیت باید تنها تمدید ماموریت کارگروه سازمان ملل متحد را مدنظر قرار دهد.

این قطعنامه پیشنهادی برای تصویب نیازمند رای موافق 9 عضو شورای امنیت است؛ منوط به اینکه هیچ یک از اعضای دائمی این شورا آن را وتو نکند.

اتهام ارسال تسلیحات از ایران به یمن در شرایطی مطرح می شود که این کشور در محاصره کامل قرار داشته و مردم آن در نبود راهی برای دریافت کمک های بشردوستانه، متحمل سختی های بسیاری هستند.

چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا اعضای دائمی و بولیوی، اتیوپی، گینه استوایی، ساحل عاج، لهستان، کویت، هلند، قزاقستان، سوئد و پرو اعضای غیردائمی کنونی شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها