مسئول آمریکایی: قطعنامه آتش بس در سوریه فورا اجرایی شود

مسئول آمریکایی: قطعنامه آتش بس در سوریه فورا اجرایی شود
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 06:50

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش بس در سوریه شد.

العالم-سوریه

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، اریکا شوسانو در گفتگو با این شبکه در دبی درباره تصویب قطعنامه آتش بس در سوریه و در پاسخ به این پرسش که بشار الجعفری به مسائلی اشاره کرده و گفته تروریست ها در سوریه نمایندگان آمریکا هستند و سوریه حق دارد از اراضی خود دفاع کند، وی همچنین به اقدام آمریکا در اشغال سوریه اشاره کرده است، ارزیابی شما از سخنان بشار الجعفری در سایه تصویب قطعنامه جدید چیست، گفت:تصویب قطعنامه آتش بس در شورای امنیت موضوع مهمی است. من نمی خواهم به همه اتهامات باطل نظام سوریه پاسخ بدهم و نگاه ها را از این قطعنامه مهم دور کنم. آمریکا از این قطعنامه برای توقف آتش بس حمایت می کند. ما خواهان اجرای کامل این قطعنامه هستیم تا حملات علیه ملت سوریه متوقف شود. باید کمک های بشردوستانه بدون هیچ گونه محدودیتی در اختیار مردم سوریه قرار گیرد. متاسفانه این قطعنامه به دلیل مواضع روسیه با تاخیر تصویب شده ودر نهایت این کشور به جامعه بین المللی ملحق شده است. ما در این مرحله خواهان اجرای این قطعنامه هستیم تا مشکلات ملت سوریه پایان یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که چند دقیقه پس از تصویب این قطعنامه، مناطقی از غوطه شرقی هدف حملات هوایی قرار گرفت، گفت: ما در این مرحله به اجماع بین المللی برای نظارت بر اجرای بندهای این قطعنامه نیاز داریم. ما امروز به ایران، روسیه و نظام اسد و متحدان نظام نگاه می کنیم مبنی بر این که آیا به این قطعنامه پایبند هستند و از همه طرف ها می خواهیم بندهای این قطعنامه را اجرا کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد آمریکا در شورای امنیت موضع قاطعی علیه روسیه ندارد، برخی ها می گویند رئیس جمهور ترامپ نمی خواهد با پوتین درگیر شود، چرا آمریکایی ها در برابر روس ها ضعیف عمل می کنند،گفت: مواضع آمریکا از ابتدا در سوریه روشن بوده است. ما با تروریست ها مبارزه می کنیم و می خواهیم کمک های بشردوستانه در اختیار مردم سوریه قرار گیرد و آمریکا بزرگ ترین حامی این کمک هاست. ما همچنین خواهان کاهش تنش ها در سوریه و تحقق راه حل سیاسی بر اساس روند ژنو هستیم. متاسفانه روسیه بارها در روند تلاش ها در شورای امنیت را برای بازخواست نظام اسد مانع تراشی کرد. این بار روسیه به جامعه بین المللی ملحق شده و از این قطعنامه حمایت کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که نماینده انگلیس به این مسئله اشاره کرده است که نباید به این قطعنامه بسنده کرد و باید قطعنامه های دیگری تصویب شود، وی از روسیه،ایران و نظام اسد خواسته است قطعنامه جدید را اجرا کنند،گفت: آمریکا از راه حل سیاسی بحران سوریه و روند ژنو و تلاش های استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه حمایت می کند. آمریکا خواهان اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت است. در این قطعنامه بندهای روشنی درباره روند انتقال سیاسی، اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخابات آزاد و سالم وجود دارد.

 

پربیننده ترین خبرها