به نشانه اعتراض؛

شماری از شهروندان کره جنوبی راه عبور هیات کره شمالی را بستند

شماری از شهروندان کره جنوبی راه عبور هیات کره شمالی را بستند
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 10:16

شماری از شهروندان کره جنوبی به نشانه اعتراض به حضور هیأت کره شمالی به سرپرستی یکی از نظامیان سابق این کشور در مراسم اختتامیه المپیک زمستانی پیونگ چانگ، راه عبور این هیأت را مسدود کردند.

العالم ـ آسیا

معترضان به حضور هیات کره شمالی در مراسم اختتامیه المپیک زمستانی در کره جنوبی، با برگزاری تظاهرات مسیر عبور مقامات کره شمالی را مسدود کردند.

خبرگزاری رویترز نوشته است که معترضان، رئیس هیات کره شمالی را عامل حمله کشنده سال 2010 میلادی به یک کشتی جنگی کره جنوبی می‌دانند. حدود 2 هزار و 500 افسر پلیس برای متفرق کردن معترضان به محل تجمع آنان اعزام شدند و سرانجام هیات کره شمالی به هتلی در سئول رسید. 

تصمیم کره شمالی برای اعزام ریاست سابق اطلاعات ارتش این کشور به مراسم اختتامیه المپیک زمستانی کره جنوبی، خانواده 46 ملوانی را که در حمله به یک کشتی جنگی کره جنوبی کشته شده بودند، عصبانی کرده است. 

تظاهرکنندگان به «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی نیز معترض بودند که چرا وی در واقع میزبان مهمانان رقابت‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ است. رئیس حزب اپوزیسیون کره جنوبی نیز ضمن انتقاد از مون وی را به سو‌ء استفاده از قدرت و خیانت متهم کرد.

طی دو ماه اخیر چندین بار دیدارهایی میان هیات‌های عالی‌رتبه کره شمالی و مقامات کره جنوبی برای حضور ورزشکاران پیونگ یانگ در المپیک زمستانی برگزار شده است. در اقدامی بی‌سابقه هیاتی عالی‌رتبه با حضور خواهر رهبر کره شمالی برای حضور در مراسم افتتاحیه به کره جنوبی سفر کرد و سپس «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از رئیس جمهور کره جنوبی برای سفر به پیونگ یانگ دعوت کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها