سخنگوی وزارت کشور: ناجا با رعایت موازین قانونی با تخلف برخورد کند

سخنگوی وزارت کشور: ناجا با رعایت موازین قانونی با تخلف برخورد کند
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 11:16

سخنگوی وزارت کشور گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط دادگستری باید با رعایت موازین قانونی با تخلفات مشهود برخورد کند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سید سلمان سامانی در واکنش به ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی با مضمون برخورد مامور نیروی انتظامی با فردی که کشف حجاب کرده است، گفت: نیروی انتظامی به عنوان ضابط دادگستری وظیفه برخورد با جرائم مشهود را برعهده دارد و مطابق قانون باید اقدامات لازم را به منظور حفظ ادله وقوع جرم و جلوگیری از فرار یا مخفی شدن متهم به عمل آورد، تحقیقات لازم را انجام دهد و بلافاصله نتایج و مدارک بدست آمده را به اطلاع دادستان برساند.
وی ادامه داد: اینها همه در حالی است که مجری قانون می بایست در برخورد با مجرمین، خود بیشترین پایبندی به قانون را داشته باشد و از هر گونه اقدامی که خارج از دایره قانون است خودداری نماید.
سامانی افزود: برخورد با تخلف باید با رعایت موازین شرعی و قانونی باشد و در نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ کس مجوزی برای اقدام خلاف قانون حتی در مقام برخورد با جرائم مشهود را ندارد. 
سخنگوی وزارت کشور به اهتمام دولت در رعایت موازین شرعی و قانونی در تمامی زمینه‌ها و تحقق مفاد منشور حقوق شهروندی ابلاغی ریاست محترم جمهوری تاکید کرد و افزود: نیروی انتظامی در این روزها با اقتدار و رفتار متین خود صیانت از امنیت ملی و مصالح کشور را در تمامی حوزه‌ها، از دورترین نقاط مرزی تا پایتخت به تصویر کشیده است و انتظار می‌رود در انجام اینگونه وظایف قانونی نیز نهایت دقت در رعایت موازین به عمل آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها