وزیر دفاع:

سواحل مکران گنجی پنهان برای سرمایه‌گذاری است

سواحل مکران گنجی پنهان برای سرمایه‌گذاری است
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 13:49

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سواحل مکران را به فرموده رهبر معظم انقلاب گنجی پنهان عنوان کرد که هم اکنون منطقه ای کاملا امن برای سرمایه گذاری است.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

امیر سرتیپ امیر حاتمی روز یکشنبه در حاشیه دومین همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران در مرکز همایش های برج میلاد در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد، اینکه دبیرخانه توسعه سواحل مکران در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته برای همه سرمایه گذاران این پیام را دارد که در این منطقه کوچکترین مساله ناامنی وجود ندارد.
به گفته وی، سواحل مکران به فرموده مقام معظم رهبری یک گنج پنهان است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرده، سواحل مکران پیش از این با وجود دارا بودن ظرفیت های مختلف گردشگری تجاری و اقتصادی مورد بی توجهی قرار گرفته بود ولی در چند سال اخیر مجموعه کشور به این نکته مهم توجه کرده است.
امیر سرتیپ حاتمی گفته است: در دولت های یازدهم و دوازدهم این توجه به اوج خود رسیده و امروز کارهای قابل توجهی از سوی دولت شامل حدود 650 طرح نهادهای عمومی غیر دولتی ، 300 طرح در بخش خصوصی و حدود 250 طرح دیگر در این منطقه در حال انجام است.
به گفته وزیر دفاع، زیر ساختهای بسیار خوبی در منطقه از جمله فرودگاه بندر و شبکه ریلی در حال انجام است،  وزارت دفاع به عنوان دبیر این منطقه اعلام می کند که امنیت در منطقه وجود دارد و اینکه نیروی دریایی ارتش به تعبیر مقام رهبری پیشگام در حفظ امنیت منطقه است.
امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان کرده، در این ‌منطقه کوچکترین مساله ناامنی وجود ندارد و حضور نیروهای مسلح یک تضمین مضاعفی است که انشاء الله همه سرمایه گزاران با امنیت خاطر می توانند سرمایه گزاری خود را انجام دهند .
وی درباره اشتغالزایی این برنامه در مکران گفته است: حدود 40 هزار شغل مستقیم و 2 تا 3 هزار شغل غیر مستقیم ایجاد شده و با توجه به ظرفیت ها، اشتغالزایی تا سه برابر است.
وزیر دفاع تاکید کرده، مجموعه ای از طرح های صنعتی و عمرانی در منطقه در حال اجراست و از مهمترین آن ها طرح و پروژه پتروشیمی نگین مکران است که زیر ساخت های آن بر عهده بخشهای دولتی بوده که با قوت تمام ادامه پیدا می کند و بودجه آن هم تامین شده است.
همایش توسعه سواحل مکران با حضور مقامات لشکری و کشوری 120 مهمان خارجی 30 سفیر خارجی مقیم تهران و دهها تن از کارشناسان و مدیران اقتصادی در سالن همایش های برج میلاد برگزار شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها