جزئیات هک ۱۲۰ سایت ایرانی از زبان رئیس پلیس فتا

جزئیات هک ۱۲۰ سایت ایرانی از زبان رئیس پلیس فتا
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 14:41

رئیس پلیس فتا کشور جزئیات هک ۱۲۰ سایت ایرانی را تشریح کرد.

العالم - ایران


سردار کمال هادیانفر در حاشیه افتتاحیه همایش روسای استانی پلیس فتا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمایشگاه‌های ادله دیجیتال در چند حوزه نت‌ورک، شبکه، رمز و مالتی مدیا فعالیت می‌کند و تا قبل از سال 96، استان‌های فاید این آزمایشگاه مجبور بودند تا برای جمع‌آوری ادله از مجرمان، به استان‌های معین مراجعه کنند اما امسال از این لحظه تمام استان‌های کشور به این آزمایشگاه مجهز شدند.

رئیس پلیس فتا ناجا افزود: در سال های اخیر 152 هزار ادله دیجیتال در پلیس فتا برسی شد که 60 درصد آن برای بررسی 102 هزار پرونده پلیس فتا و مابقی مربوط به پرونده‌های سایر پلیس‌های تخصصی همچون پلیس مبارزه با موادمخدر، آگاهی و پیشگیری بوده است.

وی تاکید کرد: با بهره‌مندی از ادله دیجیتال، دیگر نیازی به اعتراف و اقرار متهمان نیست و این ادله می‌تواند استناد قاضی برای صدور حکم را فراهم آورد.

* وقوع 46 درصد جرائم در تلگرام؛ 20 درصد اینستاگرام

هادیانفر در پاسخ به سوالی درباره سهم شبکه‌های اجتماعی مختلف از جرائم فضای مجازی گفت: طبق آمار و گزارشات موجود، 46 درصد جرائم این فضا در شبکه تلگرام، 20 درصد در اینستاگرام و مابقی در 930 هزار سایت و شبکه اجتماعی دیگر اتفاق می‌افتد.

* ارسال گزارش تخلف 100 تا 200 کانال به تلگرام در هر روز

رئیس پلیس فتا ناجا در پاسخ به سوالی درباره میزان برخورد با این جرائم نیز گفت: ما بر اساس سیاستی که شرکت تلگرام به ما تحمیل کرده می توانیم تخلفاتی در 4 حوزه پورن، تروریستی و ... به این شرکت ارائه دهیم و با توجه به این موارد روزانه 100 تا 200 کانال که حاوی این موضوعات هستند را به این کمپانی معرفی کرده که برخی از آن‌ها از دسترس خارج و برای برخی نیز ترتیب اثر داده نمی‌شود.

* واکنش پلیس به شایعه فیلتر تلگرام در اوایل سال 97

وی در پاسخ به سوالی در خصوص شایعه فلیتر تلگرام در اوایل سال آینده گفت: پلیس مطابق سیاست‌های کلی کشور عمل خواهد کرد.

* جزئیات هک 120 سایت ایرانی از زبان رئیس پلیس فتا

هادیانفر همچنین در پاسخ به سوال دیگر تسنیم، درباره جزئیات هک 120 سایت ایرانی در روز جمعه گفت: این سایت‌ها عمدتاً سایت شرکت‌هایی بودند که رها شده و مشکل CMS دارند و هکرها نیز با استفاده از این مشکل توانستند به صورت سطحی و صفحه نخست این سایت‌ها را دی‌فیس یا هک کنند.

وی با بیان اینکه این سایت‌ها ارزش هک شدن را نداشتند گفت: از سال 95 و پس از اتفاقی برای سایت مرکز آمار افتاد، پلیس فتا تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها را احضار کرد و با اخذ تعهد از آن‌ها و همچنین شرکت تولیدکننده CMSها نیز خواست تا امنیت این بخش را افزایش دهند.

* کشف متهمان برداشت از حساب 2000 نفر در محرم امسال

رئیس پلیس فتا همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره گلایه مردم از طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های آنها در حوزه فضای مجازی گفت: میانگین زمان کشف پرونده‌ها در حوزه پلیس فتا تقریباً 8 روز است ولی ممکن است گلایه مردم از اطاله دادرسی باشد. به عنوان مثال در محرم امسال متهمانی که به روش اسکیمر، از حساب 2000 نفر برداشت کرده بودند در کمتر از 72 ساعت دستگیر شدند ولی بازگشت پول شاکیان در اختیار پلیس نبوده و نیازمند اتمام مراحل دادرسی و قضایی است.


منبع : تسنیم 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها