خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد؛

جزئیات عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی «غوطه شرقی»

جزئیات عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی «غوطه شرقی»
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 17:46

حسین مرتضی خبرنگار العالم گفت: عملیات نظامی گسترده ارتش سوریه در دو محور جبهه جنوب غربی غوطه شرقی و محور الزریقه ادامه دارد.

حسین مرتضی خبرنگار و مدیر دفتر العالم در سوریه گزارش داد؛ عملیات نظامی گسترده ارتش سوریه در دو محور جبهه جنوب غربی غوطه شرقی و محور الزریقه ادامه دارد.

عملیات ارتش سوریه در جبهه جنوب غربی غوطه شرقی علیه گروه تروریستی جبهه النصره و مزدوران وابسته به آن صورت می گیرد و هیچ گونه توافق آتش بسی را نقض نمی کند.

حسین مرتضی در ادامه گزارش خود آورده است: ارتش سوریه بر شهرک های حزرما ، النشابیه ، حوش الصلاحیه و تل فرزات در بخش مرکزی غوطه شرقی در حومه دمشق سیطره یافت.

سیطره بر این منطقه در پی عملیات نظامی گسترده با استفاده از آتش بار توپخانه سنگین و پشتیبانی هوایی صورت گرفت. توپخانه ارتش سوریه مواضع و مقرهای جبهه النصره را در زملکا ، عربین ، عین ترما ، کفر بطنا و جسرین هدف قرار داد. نیروی هوایی سوریه نیز مواضع تروریست های جبهه النصره را در منطقه حوش الاشعری چندین بار هدف حملات هوایی قرار داد و انبارهای مهمات تروریست ها را نابود کرد.

در محور شرقی  غوطه نیز یگان های ارتش به پیشروی به سوی مزارع اوتابا برای تنگ تر کردن محاصره گروه های مسلح ادامه می دهند.

اما در محور الزریقه یگان های ارتش یک خندق آبی را پشت سر گذاشتند این در زمانی است که عناصر تروریست و مسلح به طور گروهی در حال فرار از مناطق درگیری هستند.

اما در محور دوم  که محور شماال شرق است ارتش سوریه به سوی منطقه العجمی و مزارع حرستا پیشروی کرد و توانست کنترل چندین ساختمان را در طرف غربی محله العجمی به دست گیرد.این پیشروی به ارتش سوریه این امکان را خواهد داد که به سوی مواضع تروریست ها در جنوب شرق مقر واحد مکانیزه در حرستا در شمال شرق دمشق پیشروی کنند.

عملیات نظامی و رزمی ارتش سوریه در عمق غوطه شرقی ادامه راهبرد نظامی است که به متزلزل کردن و تضعیف بنیه و قدرت دفاعی گروه های تروریست منجر می شود و آنان را به دفاع از شرایط نامناسب مجبور می کند. پس از آن که استحکامات مهندسی و مکانیزه تروریست ها نابود شد یگان های ارتش سوریه به سرعت می توانند پیشروی کنند و به اهداف مد نظر برسند و اجازه ندهند تروریست ها پس از تشدید محاصره از قدرت رزمی و جنگی خود استفاده کنند.

پربیننده ترین خبرها