استقبال ژنرال اسرائیلی از سخنان اخیر الجبیر علیه حماس

استقبال ژنرال اسرائیلی از سخنان اخیر الجبیر علیه حماس
سه شنبه 8 اسفند 1396 - 18:32

هماهنگ‌کننده دولت اسرائیل در امور اراضی اشغالی با سوء استفاده از اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان علیه حماس، در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: اگر این تعریف عربستانی‌ها از حماس است، ما با آنها اتفاق نظر داریم.

العالم - فلسطین اشغالی

به نوشته روزنامه مستقل رأی الیوم، ژنرال یوآف مردخای، هماهنگ کننده فعالیت‌های دولت اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی با این سخنان از اظهارات اخیر عادل الجبیر ، وزیر خارجه عربستان علیه جنبش حماس استقبال کرده است.

صفحه شخصی ژنرال مردخای که صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطین او را نخست وزیر فلسطین می‌خواند، صدها نظر مثبت در حمایت از اظهارات الجبیر از سوی دنبال‌کنندگان صفحه‌اش دریافت کرده. ‌در مقابل برخی دیگر از دنبال‌کنندگان صفحه او مخالفت خود را با اظهارات الجبیر ابراز داشتند.

ایوب قرا، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی نیز در نوامبر سال گذشته با انتشار توئیتی از عبد العزیز آل الشیخ، مفتی عربستان برای سفر به تل‌آویو دعوت کرده بود.

ایوب قرا در توئیت خود از فتوای ضد جنگ و ضد قتل یهودیان مفتی عربستان و نیز این ادعایش که "حماس سازمانی تروریستی و در تضاد با منافع فلسطینی‌هاست و تمامی تظاهرات در مسجد الاقصی تنها تبلیغاتی بی ارزش هستند" استقبال کرد.

رژیم صهیونیستی نشان داده که هیچ فرصتی برای تقسیم جهان عرب و ایجاد اختلاف میان کشورهای عربی را از دست نمی‌دهد و نمونه‌های آن بسیار هستند، آخرین نمونه آن هم همان حرف‌های الجبیر علیه حماس است.

وزیر خارجه عربستان در سخنرانی در پارلمان اروپا در بروکسل مدعی شد: حماس به دنبال برقراری صلح در منطقه نیست و قطر در پی فشارهای آمریکا حمایت‌های مالی از غزه را متوقف کرد. این اقدام آمریکا به نفع رژیم صهیونیستی تمام شده و مشکلات انسانی در نوار غزه را بیشتر کرد.

الجبیر همچنین مدعی شد که توقف حمایت مالی دوحه از جنبش حماس به تشکیلات خودگردان فلسطین اجازه می دهد کنترل نوار غزه را در دست بگیرد.

در مقابل حماس با صدور بیانیه‌ای این اظهارات الجبیر را محکوم و تاکید کرد، اظهارات الجبیر تل‌آویو را به ارتکاب جنایات بیشتر در حق فلسطینی‌ها تشویق می‌کند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها