اسرائیل هیوم مدعی شد؛

شکایت ایران از اسراییل بخاطر تهدیدات نتانیاهو در کنفرانس مونیخ

شکایت ایران از اسراییل بخاطر تهدیدات نتانیاهو در کنفرانس مونیخ
چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 08:42

یک پایگاه اسرائیلی مدعی شد که ایران از اسرائیل در ارتباط با تهدیدهای نتانیاهو در کنفرانس امنیتی مونیخ به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

پایگاه صهیونیستی اسرائیل هیوم به نقل از منابع خود مدعی شده است که دفتر ایران در سازمان ملل نسبت به سخنان ضدایرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنفرانس امنیتی مونیخ به شورای امنیت سازمان ملل شکایت و تاکید کرده که این اظهارات تهدید مستقیم علیه جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود.

نتانیاهو طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به توافق هسته‌ای ایران (برجام)، مدعی شد، توافقی که قرار بود باعث صلح و امنیت جهانی شود، ایران را جسورتر کرده و شمارش معکوس برای زرادخانه هسته‌ای آن را آغاز کرده است.

نخست وزیر رژیم اسرائیل، با تکرار ادعای تمایل ایران برای تاسیس پایگاه نظامی در سوریه، تاکید کرده بود، «در صورتی که لازم باشد، علیه آن اقدام می‌کنیم، نه فقط علیه گروه‌های مورد حمایت ایران، بلکه علیه خود ایران اقدام (نظامی) می‌کنیم».

در ادامه این گزارش آمده است؛ غلامعلی خوشرو سفیر دائم ایران در سازمان ملل در نامه خود به 15 عضو شورای امنیت گفته است؛ نتانیاهو ایران را تهدید به حمله نظامی کرده است. ما از شما می خواهیم که در مقابل این تهدیدات و اقدامات مخرب رژیم اسرائیل بایستید و با آن مقابله کنید. 

به گزارش فارس، این پایگاه اسرائیلی در ادامه گزارش داده که اسرائیل هم از ایران در زمینه نقض حریم هوایی  اش توسط یک پهپاد ایرانی به سازمان ملل شکایت کرده است.

رژیم صهیونیستی هیچ مدرکی دال بر این که این پهپاد از سوی ایران به حریم هوایی فلسطین اشغالی نفوذ کرده باشد، ارائه نکرده است.

این رژیم شنبه 21 بهمن ادعا کرد که یک پهپاد ایرانی از سوریه وارد بلندی‌های جولان اشغالی شده و هدف یک بالگرد اسرائیلی قرار گرفته است. در پی این حادثه، جنگنده‌های اسرائیلی با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار داده‌اند. در جریان این عملیات یک جنگنده اف-16 اسرائیل هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و ساقط شد.

پربیننده ترین خبرها