یکی از سخنگویان کاخ سفید، دولت ترامپ را ترک می‌کند

یکی از سخنگویان کاخ سفید، دولت ترامپ را ترک می‌کند
چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 11:39

شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد «جاش رافل» یکی از سخنگویان ارشد کاخ سفید در پی اختلافات بر سر تاییدیه امنیتی «جرد کوشنر» مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که ظاهرا محدود کردن دسترسی وی به اطلاعات محرمانه را هدف قرار می دهد، دولت را ترک می کند.

العالم- آمریکا 

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یکی از افراد مطلع روز سه شنبه گزارش داد، رافل که روابط نزدیکی با کوشنر و «ایوانکا ترامپ» دارد و از مشاوران ارشد در پیگیری مسائل مربوط به صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی است، در دو ماه آتی از سمت خود کناره گیری می کند. 
فرد مذکور که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت، رافل که قبلا در روابط عمومی هالیوود فعالیت می کرد، دوستان و نزدیکانش را از این تصمیم آگاه کرده و به آنها گفته است از ابتدای سال جدید میلادی قصد داشته به نیویورک بازگردد. 
تصمیم این مقام برای ترک کاخ سفید به دنبال انتشار گزارش هایی درباره خروج دو نفر دیگر از مشاوران ارشد ترامپ انجام می گیرد.
خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش داد که اختلافات ترامپ با «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی و «جان کِلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به مرحله ای رسیده است که شاید آنها نیز استعفا دهند.
خروج رافل از کاخ سفید که برخی منابع آمریکایی از وی به عنوان دست راست کوشنر (داماد ترامپ) نام برده اند، در بحبوحه بررسی های موشکافانه جدید درباره دسترسی کوشنر به اطلاعات محرمانه با وجود نداشتن تاییدیه امنیتی دائمی انجام می گیرد.
گمانه زنی ها درباره نقش کوشنر به دنبال افشای اتهامات سوء رفتارهای «راب پورتر» دبیر سابق کارکنان کاخ سفید با دو همسر قبلی اش، بروز کرد که «جان کِلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید گفت به دسترسی کارکنان ساختمان دفتر اجرایی کاخ سفید یا همان بال غربی، به اطلاعات فوق محرمانه پایان خواهد داد. 
با توجه به این که کوشنر نیز در میان این افراد قرار دارد، ترامپ، تصمیم گیری درباره این مساله و تمدید معافیت داماد خود را از این قاعده به رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید واگذار کرده است. کوشنر مسئول رسیدگی به مسائل خاورمیانه و مکزیک است. 
موضوع تاییدیه امنیتی در یک سال گذشته مطرح بوده و بار دیگر با سختگیری جان کِلی در این زمینه در صدر اخبار قرار گرفته است. فعالیت رافل که قرار است کاخ سفید را ترک کند، شامل رسیدگی به مسائل مربوط به صلح صهیونیست ها و فلسطین، تلاش ها برای جلب حمایت از قانون مالیاتی جمهوری خواهان و نیز هماهنگی مداوم با شورای امنیت ملی می شود. 
«جیسون گرین بلات» مشاور ارشد ترامپ در امور رژیم صهیونیستی در بیانیه ای گفت: جاش رافل بخش لاینفک تیم صلح و دوست نزدیک ما بوده است. وی در تمام مسائل مهم و پیچیده ای که بر زندگی مردم در سراسر جهان تاثیرگذار است همه ما را راهنمایی کرد.
خروج رافل از کاخ سفید را نخست تارنمای آمریکایی آکسیوس (Axios) منتشر کرد و تارنمای هیل آن را تایید کرده است. 
به گزارش ایرنا، مقام‌های آگاه روز سه شنبه به روزنامه اطلاع دادند که «اچ آر مک‌مستر» مشاور امنیت ملی ترامپ به تازگی درخصوص فعالیت‌های خارج از چارچوب رسمی کوشنر با مقام‌های کشورهای خارجی هشدار داده بود؛ موضوعی که به گزارش رسانه های آمریکایی به قطع دسترسی کوشنر به اسناد محرمانه منجر شده است.
برخی رسانه های آمریکایی نیز به تازگی از نارضایتی «رکس تیلرسون» وزیر امورخارجه آمریکا از دخالت کوشنر در مسائل سیاست خارجی خبر داده بودند. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها