هیات علمی دانشگاه آمریکایی خواستار ابطال مدرک افتخاری ترامپ شد

هیات علمی دانشگاه آمریکایی خواستار ابطال مدرک افتخاری ترامپ شد
چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 16:25

 هیات علمی دانشگاه «لیهای» (Lehigh) آمریکا، لغو مدرک افتخاری این دانشگاه را که در سال 1988 به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کنونی آمریکا اعطا شده بود، خواستار شد.

العالم-آمریکا

 تارنمای هیل به نقل از شبکه تلویزیونی مستقل «WFMZ» نوشت: اعضای هیات علمی این دانشگاه در درخواست لغو مدرک افتخاری این دانشگاه به ترامپ، چنین استدلال کردند که اقدامات ترامپ در راستای معیارها و خط مشی این دانشگاه نیست.

اعضای هیات علمی این دانشگاه خصوصی آمریکایی واقع در ایالت پنسلیوانیا، یک نظرسنجی آنلاین با شرکت76 درصد از اعضای واجد شرایط هیات علمی برگزار کردند که 83 درصد پرسش شوندگان با ابطال مدرک افتخاری ترامپ موافق بودند. 

برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه لیهای، هیات امنای این دانشگاه را برای لغو مدرک افتخاری ترامپ تحت فشار قرار داده اند. حدود 50 نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه نیز دو هفته پیش هم با برگزاری رای گیری الکترونیک برای همه مدرسان این دانشگاه درباره ابطال این مدرک موافقت کردند. 

هیات امنای این دانشگاه آمریکایی، اکتبر (مهر) گذشته از اقدام در واکنش به توماری که توسط حدود 35 هزارنفر امضا شده بود، خودداری و چنین استدلال کرد که «دانشگاه به گفت وگوی مسالمت آمیز، بحث و یادگیری مسائل مهم اجتماعی تشویق می کند.

ترامپ به دلیل سخنرانی در باره ایدز و مشکلات دولت آمریکا در مقابل تهدید رقبای خارجی، موفق به اخذ مدرک افتخاری این دانشگاه شده بود که در سال 1865 تاسیس شده است.

به گزارش ایرنا، مواضع ترامپ در دوره نامزدی ریاست جمهوری آمریکا (2016)، درباره ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، به ابطال مدرک دکترای افتخاری وی از دانشگاه دولتی اسکاتلند منجر شد.

اظهارات ترامپ همچنین باعث شد که عنوان سفیر تجاری «گلوبال اسکات» دانشگاه اسکاتلند که در سال 2006 به او داده شده بود، لغو شود. 

دانشگاه آبردین که یک نهاد تحقیقاتی در شهر قدیمی آبردین اسکاتلند است، نیز دکترای افتخاری ترامپ را که در سال 2010 به وی اعطا شده بود، باطل کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها