ترامپ امیر قطر را به آمریکا دعوت کرد

ترامپ امیر قطر را به آمریکا دعوت کرد
چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 23:24

ساعاتی پس از رد و بدل شدن اتهامات بین قطر و کشورهای امارات، بحرین ، عربستان و مصر، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر ، او را به آمریکا دعوت کرد.

العالم - آمریکا

در این تماس تلفنی دو طرف در خصوص مسایل مورد علاقه و مشترک گفت وگو کردند و بر توسعه روابط در همه زمینه ها به ویژه در مقابله تروریسم تاکید نمودند.
این گزارش می افزاید ؛ ترامپ در این تماس تلفنی از امیر قطر خواست ماه آوریل (12 فروردین تا 10 اردیبهشت ) به آمریکا سفر کند و امیر قطر هم پذیرفت.

تماس تلفنی ترامپ ساعاتی بعد از آن انجام می شود که عربستان ، بحرین ، امارات و مصر در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی بحرین منتشر کرد ضمن تاکید بر ادامه تحریم قطر ، یک بار دیگر این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

قطر هم در پاسخ به این بیانیه ، از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست به « تحریم های ظالمانه» این کشور ها علیه قطر پایان دهد.

پیش از این منابع آمریکایی اعلام کرده بودند که ترامپ قصد دارد با دعوت از سران شورای همکاری خلیج فارس ، به تنش میان آنها خاتمه دهد.

خالد العطیه وزیر دفاع قطر پیشتر گفته بود تنها کسی که می تواند با یک تلفن به این تنش خاتمه دهد ، دونالد ترامپ است .

عربستان ، امارات ، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 ( 15اردیبهشت 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و 13 شرط برای از سرگیری روابط تعیین نمودند. کشورهای یاد شده همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی قطر بستند.

دولت قطر طی 9 ماه گذشته اتهام حمایت از تروریسم را رد و اعلام کرده است ؛ تحریم کنندگان هیچ دلیل قانع کننده برای اثبات ادعای خود ندارند.

پربیننده ترین خبرها