لحود : درگيري هاي لبنان با كمك مالي قطر و عربستان

لحود : درگيري هاي لبنان با كمك مالي قطر و عربستان
پنج‌شنبه 1 تير 1391 - 05:56

رئيس جمهوري سابق لبنان گفت : درگيري هاي مسلحانه شمال لبنان ناشي از حمايت مالي قطر و عربستان از افراد مسلح است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم اميل لحود در گفت و گو با نشريه البناء لبنان اظهارداشت : قطر و عربستان همچنين از گروه هاي تروريستي مسلح فعال در سوريه براي ضربه زدن به ثبات اين كشور حمايت مالي مي كنند.

لحود درباره اتهام دست داشتن دمشق در درگيري هاي مسلحانه شمال  لبنان گفت : اين اتهام مشابه اتهام دست داشتن سوريه در ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان است .

رئيس جمهوري سابق لبنان وقوع جنگ داخلي در سوريه را بعيد دانست و بر لزوم توجه دولت اين كشور به بحران سوريه و منع انتقال مرزي اسلحه و افراد مسلح به سوريه تأكيد كرد.

وي گفت : آيا عاقلانه است كه از بستن مرزهاي خود و منع انتقال مرزي اسلحه و افراد مسلح به سوريه امتناع كنيم در حالي كه سوريه از ما حمايت كرد و در كنار ما ايستاد .  

لحود افزود : سوريه مانند يمن ، تونس و مصر نخواهد بود؛ زيرا وضعيت سوريه به طور كلي فرق مي كند و داراي فرهنگ مقاومت است و تنها كشور عربيِ حامي مقاومت بوده و ارتش سوريه نيز با اصل وفاداري به وطن تاكنون به فعاليت خود ادامه داده است .   

لحود خاطرنشان كرد: اگر هم اكنون رئيس جمهوري بودم ، از شوراي عالي دفاع مي خواستم كه حكمي را براي پايان دادن به درگيري هاي مسلحانه و جلوگيري از ايجاد منطقه حائل در شمال لبنان صادر كند و فقط به حرف زدن اكتفا نمي كردم.

لحود گفت : وقايع سوريه ناشي از اينست كه سوريه محور مقاومت است و اين ادعا كه وقايع آن كشور براي تحقق دمكراسي است ، صحت ندارد .

 لحود افزود : آيا ملت سوريه گرسنه است و آيا اقتصاد سوريه فروپاشيده است و آيا بشار اسد رئيس جمهوري سوريه اصلاحات را آغاز نكرده است و آيا بشار اسد از كشورهاي ثروتمند طلب وام مي كند؟

رئيس جمهوري سابق  لبنان گفت : دمكراسي در آمريكا ، لبنان و ديگر كشورهاي جهان كامل نيست؛ ما حامي دمكراسي هستيم اما علت اصلي هجمه عليه سوريه اينست كه اين كشور محور مقاومت است .

لحود گفت : سراسر تاريخ آمريكا نشان مي دهد كه اين كشور به بهانه هاي مختلف از جمله آزادي و دمكراسي در امور ديگر كشورها دخالت كرده است و ملل اين كشورها پس از مدتي فهميدند كه آمريكا فقط براي تأمين منافع استراتژيك و اقتصادي خود هم از آزادي و دمكراسي مي زند .

لحود افزود : مقاومت ملي لبنان پابرجا و پيروز خواهد ماند و با تجاوز و اشغالگري مقابله خواهد كرد .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها