شهرک مهم «حوش الضواهر» در شرق دمشق آزاد شد

شهرک مهم «حوش الضواهر» در شرق دمشق آزاد شد
پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 - 10:04

ارتش سوریه روز گذشته در غوطه شرقی دمشق موفق شد خطوط دفاعی تروریست‌های جبهه النصره را در هم شکند و کنترل شهرک «حوش الضواهره» را به دست گیرد.

العالم - سوریه

شبیه این مسئله در سال 2016 نیز رخ داد و در جریان آن ارتش سوریه توانست کنترل مناطق «میدعا، المیدعانی، حوش الفارة، حوش نصری، تل کردی و تل الصوان» را به دست گیرد.

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای مقاومت در ادامه عملیات خود موفق شدند کنترل شهرک راهبردی «حوش الضواهرة» را به دست گیرند.

تروریستها در اطراف این شهرک خاکریز و تونلها چند طبقه گسترده‌ای ایجاد کرده بودند که از منطقه «مزارع الریحان» در شمال آغاز میشود و به «حزرما» در جنوب میرسد و طول آن 7 کیلومتر است.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که گستردگی عملیات ارتش سوریه سبب شد که تروریستها مجبور شوند به سمت مزارع اطراف شهرک حوش الضواهره و سپس به شهرک «الشیفونیه» و مزارع جنوب شرقی این شهرک عقب نشینی کنند.

با عقب نشینی تروریستها، ارتش توانست 3.5 کیلومتر پیش روی کند و با آزادسازی این شهرک قویترین خطوط دفاعی النصره در شرق غوطه شکسته شد تا ارتش بتواند از این شهرک به عنوان نقطه آغازی برای عملیات آتی خود به سمت الشیفونیه، پدافند هوایی، هنگ 274 و از آنجا به عمق غوطه استفاده کند.

در همین راستا، گروه دیگری از نیروهای مقاومت توانستند کنترل جاده ای را به دست گیرند که شهر «حرستا» را به «دوما» در عمق غوطه مرتبط می‌کند.

کما اینکه این نیروها توانستند کنترل محله «العجمی، حاره البعله»و منطقه مزارع «الحاره» از محور «البیرونی» تا مسجد پیامبر (ص) را به صورت کامل به دست گیرند.

فارس

پربیننده ترین خبرها