پارلمان عراق خواستار تهیه جدول زمانی خروج نیروهای خارجی شد

پارلمان عراق خواستار تهیه جدول زمانی خروج نیروهای خارجی شد
پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 - 16:07

پارلمان عراق به طور رسمی از دولت این کشور خواست تا جدول زمانی خروج نیروهای خارجی را از عراق تهیه و ابلاغ کند.

العالم-عراق

 با شکست گروهک داعش، ادامه حضور نیروهای خارجی در عراق به بحث اصلی این روزهای این کشور تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، نمایندگان پارلمان عراق در جلسه امروز خود ضمن تقدیر و تشکر از تمامی کشورهایی که عراق را در جنگ علیه داعش کمک کردند، از دولت خواستند تا یک جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از عراق وضع کند.

پیش از این کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در نامه‌ای به «حیدر العبادی» بعنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، از وی در خصوص حضور نظامی آمریکا در عراق توضیح خواسته بود.

آمریکا پس از یورش داعش به عراق، تحت عنوان ائتلاف بین‌المللی تعداد نا مشخصی که برخی منابع آن را تا 12 هزار نیرو نیز اعلام کرده‌اند به عراق گسیل کرد و اخیرا نیز اعلام کرده که قصد ندارد این نیروها را از عراق خارج سازد.

در حال حاضر نیروهای آمریکایی در شش پایگاه نظامی و به صورت مشترک با نیروهای دولتی عراقی حضور دارند: «عین الاسد» و «الحبانیه» در غرب عراق، «عین کاوه» در نزدیکی اربیل، «المطار» در بغداد، «القیاره» در موصل.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، حدود 11 هزار و 700 سرباز (آمریکایی) در این پایگاه‌ها مستقر هستند که 2500 نفر آنها از نیروهای ویژه‌اند و باید مستشاران، افسران ویژه رصد و  تحلیل اطلاعات، فنی‌ها، آموزش‌دهندگان و شرکت‌کننده خدماتی را به این تعداد افزود.

یک واحد توپخانه سنگین در غرب عراق و آشیانه جنگنده‌های آپاچی نیز باید به پایگاه‌های ذکر شده را باید افزود که وظایف بسیاری را بر عهده دارد و از بارزترین آنها حمایت از بغداد و مناطقی است که آمریکایی‌ها در آن حضور دارند مانند منطقه «الخضراء» (سبز) که شامل سفارت آمریکا و فرودگاه بین‌المللی بغداد است.

در استان صلاح‌الدین نیز واشنگتن یک پایگاه هوایی را به عنوان مقری برای کنترل از راه دور پروز جنگنده اف 16 انتخاب کرده (جنگنده‌هایی که اخیرا به عراق داد) اما تعدادی از نیروهای آمریکایی از پایگاه «التاجی» در شمال بغداد برای آموزش انتخاب می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها