ظریف: حملات به یمن باید متوقف شود

ظریف: حملات به یمن باید متوقف شود
پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 - 20:38

وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه کرواسی تاکید کرد که حملات به یمن باید متوقف شود.

العالم-ایران/سیاسی

 "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس خبری مشترک با خانم "ماریا پیچوونویچ" وزیر امور خارجه کرواسی گفت: ابتدا مایل هستم از همکار عزیز، خانم پیچوونویچ معاون نخست وزیر و وزیر خارجه و امور اروپایی و از مردم و دولت کرواسی به دلیل مهمان نوازی آنها تشکر کنم. ما در این هوای سرد گرمی محبت مهمان نوازی مردم کرواسی را به خوبی احساس کردیم.

وی افزود: ایران از اولین کشورهایی بود که استلال کرواسی را برسمیت شناخت و  بسیار خوشحال هستیم که روابط سیاسی و دوستی بین دو ملت ایران و کرواسی و همکاری اقتصادی میان بخش خصوصی ایران و کرواسی سابقه بسیار طولانی دارد.

ظریف اضافه کرد: سرکار خانم وزیر به حوزه‌های همکاری مشترک و بحث‌های مشترکی که داشتیم اشاره کردند. ملاقات‌های بسیار خوبی با مقامات کرواسی داشته و جلسه بسیار خوبی نیز با بخشی خصوصی داشتیم و من امیدوارم که زمینه برای همکاری دو جانبه و چند جانبه بین ایران و کرواسی فراهم شود.

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما همینطور درباره چالش مشترک ما و کرواسی و بقیه جهان که با آن مواجه است و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم صحبت کردیم و درباره ضرورت همکاری فرهنگی برای جلوگیری از گسترش افراط گرایی و همچنین جلوگیری از بازگشت افراط به این منطقه و بقیه جهان صحبت کرده و درباره آن به نتایج و تفاهم‌هایی رسیدیم که همکاری در همه حوزه‌ها بویژه در زمینه مبارزه با فرهنگ افراط گرایی و فرهنگ تنفر داشته باشیم.

وی افزود: همینطور درباره بحران‌هایی که در منطقه وجود دارد و بحران سوریه و بحران یمن گفت‌وگو کردیم و ضرورت یافتن راه‌حل سیاسی در هر دو بحران مورد تاکید قرار گرفت. ما معتقدیم که حملات به یمن باید متوقف شود و در سوریه نیز به سمت راه حل سیاسی که در آستانه و سوچی شروع کردیم پیش برویم  و با همکاری همه طرف‌ها راه حل سیاسی و بازسازی این کشورهای بحران زده را داشته باشیم.

ظریف در پایان گفت:  امیدوارم همکاری میان دو دولت و بخش خصوصی ایران و کرواسی هر چه بیشتر گسترش یافته و روابط خوب بین دو ملت زمینه های تحقق بهتری پیدا کند.

پربیننده ترین خبرها