استفاده ارتش مصر در «سینا» از بمب‌های خوشه‌ای آمریکا

استفاده ارتش مصر در «سینا» از بمب‌های خوشه‌ای آمریکا
پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 - 21:28

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید ارتش مصر در عملیات‌های اخیر خود علیه گروه‌های تروریستی در منطقه سینا از سلاح‌های ممنوعه ساخت آمریکا استفاده کرده است.

العالم - مصر

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد که ارتش سوریه در حملات هوایی اخیر به شمال سینا از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.

به گزارش شبکه الجزیره، در گزاش این سازمان که امروز (پنج شنبه) منتشر شده، آمده است گلوله‌های خوشه‌ای استفاده شده در منطقه سیناء از سوی ارتش مصر، ساخت آمریکاست و تنها از طریق جنگنده می‌توان از این تسلیحات استفاده کرد.

سازمان عفو بین الملل در گزارش خود به ویدیویی استناد کرده است که ارتش مصر آن را در 21 فوریه منتشر کرده است.

«رائد جرار»، سخنگوی این سازمان در آمریکا در این ارتباط گفت که عفو بین‌الملل دلایلی دارد که نشان می‌دهد ارتش مصر ار بمب‌هایی در سینا استفاده کرده است که از نظر جامعه بین‌الملل ممنوع است.

سازمان عفو بین الملل بعد از بررسی و تحلیل ویدیو منتشر شده، گفته است که بمب‌هایی که ارتش مصر در این ویدیو مدعی شده است که بمب‌های دست ساز گروه‌های تروریستی را پیدا کرده است ولی تحلیل‌ها نشان می‌دهد که بمب‌های منفجر نشده، همان بمب‌های خوشه‌ای‌آمریکا از نوع «ام کی 118» است.

ارتش مصر از سال 94 و به دنبال سقوط یک فروند هواپیمای روسی که عناصر تروریستی «انصار بیت‌المقدس» مسئولیت سرنگونی آن را بر عهده گرفتند، چندین عملیات بزرگ برای پایان دادن به حضور تروریست‌های نزدیک به داعش در منطقه سینا انجام داده است.

اخیرا ارتش مصر در منطقه مذکور دست به تشدید عملیات جامعی  زده است که برخی از کارشناسان نظامی مصری بر این باورند که این عملیات در راستان طرح نقشه صهیونیستی- آمریکایی موسوم به «معامله قرن» جهت پایان دادن به مسئله فلسطین است.

اصطلاح معامله قرن برای اولین بار از سوی رئیس جمهوری مصر و در جریان سفرش به آمریکا در سال میلادی گذشته استفاده شد.

براساس گزارش‌هایی که تا به امروز منتشر شده است، آمریکا و برخی کشورهای عربی به دنبال تشکیل کشوری در خارج از مرزهای فلسطینی و در منطقه سینا هستند.

با این حال بخش‌هایی از صحرای نقب (واقع در جنوب فلسطین اشغالی) شامل محدوده جدید می‌شود و حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین‌های اصلی به کل منتفی می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها