نتايج انتخابات مصر؛ سه روز ديگر

نتايج انتخابات مصر؛ سه روز ديگر
پنج‌شنبه 1 تير 1391 - 14:48

قاهره( العالم ) - در شرايطي كه مردم و گروههاي سياسي مختلف مصر نگران دخالت نظاميان در امور مختلف هستند ، كميته عالي انتخابات رياست جمهوري اعلام كرد كه نتايج روزهاي شنبه يا يكشنبه آينده اعلام خواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم ، " حاتم بجاتو"  دبيركميته عالي انتخابات مصر، رسيدگي به اعتراض هاي دو نامزد مرحله دوم را دليل تاخير در اعلام نتايج اعلام كرد.
وي گفت : ستاد انتخاباتي محمد مرسي  220 شكايت و ستاد احمد شفيق 190 شكايت به كميته ارائه كرده اند.
به گفته وي اعتراض به نتايج انتخابات در برخي مناطق مشخص مرتبط است و بيشتر شامل مواردي است كه در برخي استانها يكي از نامزدها از ديگري پيشي گرفته است.
بجاتو با اشاره به اينكه كميته تسليم فشارها نخواهد شد ، اظهارداشت :  نتايج اعلام شده نهايي نيست و پس از رسيدگي به شكايت ها و جمع بندي آرا، نتيجه اعلام خواهد شد.
تاخير در اعلام نتايج دومين دور انتخابات رياست جمهوري مصر كه براساس برآوردهاي اوليه محمد مرسي نامزد اسلام گرا در آن از احمد شفيق پيشي گرفته است ، موجي از نگراني در مردم ايجاد كرد.
هزاران تن از مردم به دنبال اين موضوع در ميدان التحرير قاهره و ساير شهرهاي اين كشور تجمع كرده و در باره هرگونه دستكاري در نتايج انتخابات به حاكمان نظامي هشدار دادند.
نگراني مردم مصر زماني بيشتر شده است كه شوراي نظامي حاكم در اقدام هايي غير قابل پيش بيني مجلس اين كشور رامنحل كرد و با انتشار اعلاميه مكمل قانون اساسي عملا به عنوان قدرت اجرايي ، مقننه و قضايي به بسط قدرت ونفوذ خود در حوزه هاي مختلف پرداخت.
مردم و نخبگان سياسي مصر تاكيد كرده اند كه تا زمان اعلام پيروزي محمد مرسي در خيابان ها به تجمع و اعتراض هاي خود  ادامه مي دهند.
آنان فعاليت هاي شوراي نظامي حاكم را كودتاي علني عليه انقلاب مصر مي دانند كه به سه دهه حكومت ديكتاتوري حسني مبارك پايان داد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها