تلاش رژیم صهیونیستی برای استفاده از حریم هوایی عربستان

تلاش رژیم صهیونیستی برای استفاده از حریم هوایی عربستان
پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 - 21:47

شرکت هواپیمایی اسرائیل تلاش دارد تا موافقت عربستان برای استفاده از حریم هوایی این کشور را به دست آورد و در این راستا از لابی‌های بین‌المللی کمک می‌گیرد.

العالم-فلسطین اشغالی

شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی «اِل عال»  جهت کسب موافقت لازم عربستان برای استفاده از آسمان این کشور به سراغ لابی‌هایی در بخش هواپیمایی جهانی رفته است.

به نوشته روزنامه القدس العربی، هدف اسرائیل از این اقدام، به دست آوردن توانایی رقابت با شرکت هواپیمایی هند «ایرایندیا» است.

بنا بر این گزارش، «گونن اوسیشکین» رئیس اجرایی «ال عال» روز چهارشنبه (دیروز) از «الکساندر دو جونیاک» رئیس انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) خواسته است تا برای حل این موضوع میانجیگری کند.

او به دوجونیاک گفته است که می‌داند که عدم امکان برآورده شدن چنین درخواستی وجود ندارد اما او برای حل این قضیه وارد عمل شود چرا که در حال حاضر شرایط برای دو رقیب [اسرائیل و هند] در عربستان یکسان نیست.

عربستان سعودی  در تاریخ 11 بهمن ماه گذشته برای اولین بار حریم هوایی خود را به روی خط پروازی جدید هواپیمایی هند «ایرایندیا» به مقصد اراضی اشغالی فلسطین گشود.

همچنین پیش از این عربستان سعودی اخباری در خصوص اجازه این کشور به هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منظور استفاده از آسمان خود را تکذیب کرده بود.

در صورت موافقت مقامات سعودی برای استفاده اسرائیل از حریم هوایی خود، این اقدام یک تحول دیپلماتیک و سیاسی محسوب می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها