رئیس ستاد مدیریت بحران:

شرایط صعود به محل حادثه هواپیما محقق نشده است

شرایط صعود به محل حادثه هواپیما محقق نشده است
پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 - 23:11

 رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: شرایط صعود به محل حادثه هواپیما محقق نشده است.

العالم-ایران/سیاسی

اسماعیل نجار، شامگاه پنجشنبه، در حاشیه جلسه تشکیل کمیته استانی مجمع استانداران کشور در جمع خبرنگاران، در خصوص آخرین اقدامات برای وضعیت امدادرسانی به حادثه دیدگان سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، اظهار کرد: روز اول حادثه به دلیل این که دنا پوشیده از ابر غلیظ بود و برف شدیدی در منطقه حکمفرما بود، عملاً امدادرسانی میسر نبود.

وی ادامه داد: روز دوم از ناحیه جنوب دنا هوای صاف شد و حدود ۶۰ پرواز انجام گرفت ولی باز هم چیزی مشخص نشد.

نجار افزود: تصمیم گرفتیم از ظرفیت کشورهای دیگر، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و سازمان جغرافیایی کشور و همچنین سازمان هوا و فضای کشور به دلیل بهره مندی از ماهواره استفاده کنیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور اظهار کرد: روز بعد هوا کمی بهتر و دو پرواز انجام گرفت و محل سقوط هواپیما مشخص شد.

نجار اضافه کرد: یک فروند هلیکوپتر برای ارزیابی دقیق به منطقه رفت و همچنین ۲۴ کوهنورد حرفه ای اعم از داوطلبان و عزیزان هلال احمر و ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجهیزات و امکانات شب خوابی به منطقه اعزام شدند.

معاون وزیر کشور گفت: آن ها به محل رسیدند و شروع به جمع آوری ابدان درگذشتگان کردند و شب به محل استراحت برگشتند.

نجار ادامه داد: روز بعد پوشش غلیظ ابر و بارش شدید برف را در دنا شاهد بودیم و این روند، عملیات را با سختی و کندی مواجه می کرد.

رئیس مجمع استانداران کشور افزود: طی تماس با ما، آن ها اعلام کردند که امکان هیچ اقدامی میسر نیست و درخواست بازگشت را داشتند که ما به ایشان اختیار دادیم که اگر صلاح نیست برگردند.

نجار با بیان این که کوهنوردان به پایین منتقل شدند، تصریح کرد: از روز بعد با وجود این که ما در دو نقطه کمپ داشتیم اما بارندگی برف شدید دو متری در ارتفاع چهار و ۳۰ و سه و ۸۰۰  دنا مانع از صعود بود.

به کارگیری یک سازمان امداد و نجات کوهستان

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان این که شرایط صعود تاکنون محقق نشده است، اظهار کرد: یک سازمان امداد و نجات کوهستان با یک گروه کوهنورد که افراد توانمندی با سابقه صعود به هیمالیا و اورست را هم دارند، تجهیز شده و امروز وارد منطقه شدند.

نجار گفت: آن ها اظهار کردند که اگر هوا خوب باشد ظرف مدت سه روز امکان صعود میسر است و در غیر اینصورت شاهد بهمن خواهیم بود.

وی تأکید کرد: تمام تلاش و هم و غم ما بر این بوده که در کوتاهترین زمان ممکن و بدون حادثه و تلفات اجساد را منتقل کنیم.

مجمع تاکنون ۲۵ جلسه برگزار کرده است

رئیس مجمع استانداران کشور در خصوص مجمع استانداران گفت: این مجمع حدود ۲۵۰ عضو بالفعل دارد و تمام کسانی که بعد از انقلاب مسئولیت استانداری و یا سرپرست استانداری را داشتند بالقوه یا بالفعل عضو این مجمع هستند.

وی ادامه داد: آن ها در زمان های مختلف و در مکان های مختلف، کار مدیریت و هدایت یک استان یا چند استان را به عهده داشتند و از لحاظ فکری و تجربی ظرفیت بالایی برای کشور هستند و می توانند به عنوان مشاور برای همه کشور مفید باشند.

نجار تصریح کرد: مجمع تاکنون ۲۵ جلسه در ادوار مختلف در استان های تشکیل جلسه داده و ظرفیت آن ۳۱ استان است.

وی افزود: استاندارانی که بعد از انقلاب فعالیت می کردند و تمام کسانی که معاونت های آن استان را برعهده داشته به عنوان کمیته ادواری مجمع استانداران انتخاب و با توجه به تجارب و مسئولیت های که در ادوار مختلف داشتند، نظرات را به استاندار جدید معرفی می کنند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها