انعکاس وارونه اخبار یمن در رسانه‏‌های سعودی

انعکاس وارونه اخبار یمن در رسانه‏‌های سعودی
جمعه 11 اسفند 1396 - 01:12

رسانه‎های عربستان برای سرپوش گذاشتن بر شکست‎های خود در یمن در آستانه پایان سه‎ سال جنگ ائتلاف سعودی، اخبار مربوط به تحولات یمن را با هدف راضی نگه داشتن افکار عمومی پس از هزینه شدن میلیاردها دلار در این جنگ، به صورت وارونه منعکس می‏‌کنند.

العالم-یمن

«ائتلاف عربی» به رهبری عربستان علیه یمن، حدود سه سال متوالی است که جنگ علیه یمن را آغاز کرده و تاکنون بیش از 36 هزار نفر از مردم این کشور را کشته و مجروح کرده است.

رسانه‌‏های کشورهای عضو ائتلاف عربی نیز برای همراه کردن افکار عمومی، اخبار مربوط به جنگ یمن را وارونه منعکس می‌کنند تا ناکامی سه ساله خود را نوعی پیروزی جلوه دهند.

خبر شبکههای سعودی «العربیه» و «الحدث» درباره استقرار حدود چهار هزار نیروی حوثی (انصارالله) در شهرستان «نَهم» در شمال شرق استان صنعاء، تازهترین خبر دروغ رسانههای ائتلاف عربی ضد یمن محسوب می‏‌شود که نیروهای یمنی آن را تکذیب کردند.

منابع نظامی یمن نیز دست به دست شدن خبر استقرار چهار هزار نظامی ارتش یمن در رسانه‌های ائتلاف سعودی را به سخره گرفته‌‏اند.

شبکه العربیه روز چهارشنبه مورخ 28 فوریه به نقل از منابع نظامی وابسته به ائتلاف سعودی مدعی شد که «نیروهای ائتلاف با حملات حوثی‌ها متشکل از چهار هزار نیروی مستقر در جبهه نهم مقابله کردند».

شبکه العربیه، دو روز پس از انتشار این گزارش دروغ اعلام کرد که «حوثی‌ها» به شدت از کمبود نیرو پس از کشته شدن علی عبدالله صالح رنج می برند.

یک منبع نظامی وابسته به ارتش یمن و انصارالله در گفت‌‏وگو با «مراسل نت» یمن، بشدت این مساله را تکذیب و اعلام کرد که «ائتلاف سعودی به دلیل عدم تحقق اهدافش در جنگ یمن در آستانه پایان سومین سال جنگ علیه این کشور، احساس شکست می کنند».

منبع نظامی گفت: «مسئولان نظامی ائتلاف متجاوز یک روز می‌گویند ارتش یمن و انصارالله هیچ نیرویی ندارند و روز بعد می گویند که هزاران نیرو دارند و چنین اظهارات ضد و نقیضی نشان دهنده شکستی است که دشمن نگران آن است».

وی درباره دروغ بودن این خبر افزود: «در جنگهای پیشرفته دیگر چهار هزار نیرو در یک منطقه شرکت نمی‌کنند، این تعداد از افراد برای شرکت در تظاهرات در نهم حضور دارند نه حمله به آن».

اظهارات اخیر سخنگوی ائتلاف سعودی درباره «سیطره عناصر ائتلاف بر چندین ساختمان تحت کنترل انصارالله در تعز» در جنوب غرب یمن نیز از دیگر اقدامات ائتلاف برای وارونه جلوه دادن اخبار مربوط به تحولات یمن است.

این در حالی است که محمد آل جابر سفیر عربستان در یمن به شکست عملیات نظامی بزرگ ائتلاف سعودی طی چند هفته گذشته در تعز واقع در جنوب غرب یمن به دلایل نظامی، سیاسی و لجستیکی اعتراف کرده است.

آل جابر روز یکشنبه گذشته اعلام کرده بود که مهمترین دلیلی که ائتلاف در عملیات خود در تعز چندان موفق نبوده است به پیچیدگیها جغرافیایی و نظامی در این جبهه بر می‌گردد.

فارس

 

 

 

پربیننده ترین خبرها