گستره سامانه‌های بارشی در ایران/ موج بارشی جدیدی در راه است

گستره سامانه‌های بارشی در ایران/ موج بارشی جدیدی در راه است
جمعه 11 اسفند 1396 - 07:42

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در حال حاضر سامانه بارشی در نوار شرقی و دامنه‌های البرز و زاگرس در حال فعالیت است، گفت: این سامانه بارشی جمعه از کشور خارج می‌شود اما در اواخر وقت روز یکشنبه موج بارشی جدیدی از غرب وارد می‌شود.

العالم - ایران / اقتصادی

امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته بخشهایی از کشورمان را در برگرفته در ساعات آتی نیز همچنان در برخی نقاط فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی امروز در بخشهایی از نیمه شرقی، جنوب، دامنه‌های البرز، دامنه‌های زاگرس و بخشهایی از سواحل خزر فعال است.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز جمعه نیز این سامانه بارشی در شرق، شمال شرق و جنوب کشور به فعالیت ادامه می‌دهد و رفته رفته از کشور خارج می‌شود.

به گفته نقشینه، طی ساعات آتی احتمال بالا آمدن آب و سیلابی شدن مسیلها در استانهای سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی وجود دارد بنابراین باید تمهیدات لازم از سوی دست‌اندرکاران ذیربط اندیشیده شود.

وی افزود: به غیر از نقاط ذکر شده، سایر مناطق کشور جو نسبتاً آرامی خواهند داشت و طی روز شنبه نیز اکثر نقاط کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از اواخر  روز یکشنبه موج بارشی  جدید وارد کشور می‌شود، گفت: این موج بارشی از نوار غربی وارد کشور می‌شود و بخشهایی از غرب، شمال غرب، مرکز و شمال کشور را ابتدا در برمی‌گیرد.

نقشینه افزود: دستاورد این سامانه بارشی رگبار باران، رعدوبرق و بارشهای پراکنده باران خواهد بود.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، شهرکرد با 6 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 28 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 17 درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی تغییرات خاصی ایجاد نمی‌شود

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها