گفت وگوی مقامات نظامی ایران وپاکستان در خصوص تحولات و امنیت افغانستان

گفت وگوی مقامات نظامی ایران وپاکستان در خصوص تحولات و امنیت افغانستان
جمعه 11 اسفند 1396 - 10:11

امیر سرتیپ خلبان 'حسن شاه صفی' فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با 'ناصر خان جنجوعه' مشاور امنیت ملی پاکستان در خصوص اوضاع منطقه ای از جمله تحولات افغانستان گفت وگو کرد.

العالم - آسیا

پایگاه اطلاع رسانی دولت پاکستان (PID) روز جمعه خبر دیدار امیر سرتیپ شاه صفی با ناصر خان جنجوعه را منتشر کرد.

در بیانیه رسمی دولت پاکستان آمده است: یک هیات عالیرتبه ایرانی به ریاست فرمانده نیروی هوایی ارتش این کشور با ناصر خان جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار 'مهدی هنردوست' سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز حضور داشت.

مشاور امنیت ملی پاکستان با استقبال گرم از هیات ایرانی، گفت که جمهوری اسلامی ایران، کشور مهمی برای پاکستان محسوب می شود.

طرفین همچنین در خصوص راه های تعمیق همکاری های دوجانبه به ویژه مسائل مربوط به امنیت منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

ناصر خان جنجوعه در ادامه سخنانش گفت: ایران تنها کشور همسایه ما نیست، بلکه کشور برادر ما است که اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی با یکدیگر داریم.

مشاور امنیت ملی پاکستان افزود:معتقدیم که ایران و پاکستان دارای آینده ای مشترک هستند و برای این مهم گسترش همکاری های میان یکدیگر اجتناب ناپذیر می باشد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با استقبال از سخنان مشاور امنیت ملی پاکستان، تاکید کرد:ایران و پاکستان نیاز دارند تا جایی که ممکن است روابط خود را قوی کنند.

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی همچنین بر اهمیت شناسایی موانع در مسیر توسعه روابط دوجانبه و برطرف کردن این مسائل تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی پاکستان همچنین با تشریح چالش های پیش روی دو کشور در سطح منطقه ای و بین المللی، خاطرنشان ساخت: راه حل این چالش ها در چارچوب همکاری های دوسویه قرار دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران با اشاره به چشم انداز صلح و ثبات در افغانستان، گفت: ایران نیز به مواضع پاکستان در این خصوص می پردازد و معتقد است که صلح در افغانستان پیش شرط لازم برای صلح و ثبات در منطقه است.

وی تاکید کرد: مسلمانان امروز متحمل رنج و مشقت هستند لذا تحکیم وحدت در جهان اسلام نیاز مبرم است.

مشاور امنیت ملی پاکستان با اذعان به مواضع و نگرانی های عنوان شده از سوی رئیس هیات ایرانی، به نقش پاکستان در منطقه و جهان اسلام پرداخت و تاکید کرد: پاکستان بدون اتخاذ رویکرد جانبدارانه، نقش مثبت و متعادلی را در خصوص منطقه و جهان اسلام ایفا کرده است.

در این دیدار ایران و پاکستان خواهان تدوین راهبرد موثر برای غلبه بر مشکلات پیش رو، تقویت روابط دوجانبه و حرکت مشترک برای دستیابی به آینده ای روشن تاکید کردند.

طرفین همچنین بر افزایش مشارکت ها در بخش های تجاری، سیاسی، دفاعی و اقتصادی به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا؛ فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از دوشنبه هفته جاری به اسلام آباد سفر کرده بود، با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان و مارشال 'سهیل امان' فرمانده نیروی ارتش پاکستان نیز دیدار و گفت و گو کرد.

پربیننده ترین خبرها