سفیر فلسطین: امت ایران به سوی برآورده کردن آرمان های خود با اولویت آزادی فلسطین پیش می رود

سفیر فلسطین: امت ایران به سوی برآورده کردن آرمان های خود با اولویت آزادی فلسطین پیش می رود
جمعه 11 اسفند 1396 - 12:12

سفیر فلسطین در تهران گفت: امت ایران با گام های استوار به سوی برآورده کردن آرمان های خود که در راس آن آزادی سرزمین فلسطین قرار دارد، به پیش می رود.

العالم - فلسطین اشغالی

صلاح زواوی روز جمعه در پیامی به شانزدهمین کنگره حزب مردم سالاری از سرزمین فلسطین به عنوان سرزمین اسلام و معراج و مسجد الاقصی یاد کرد که نخستین قبله، دومین مسجد و سومین حرم شریف مسلیمانان به شمار می رود.

وی تاکید کرد: از سه قرن پیش یک طرح غربی وجود داشت که بوسیله همپیمانی آمریکایی و صهیونیستی رهبری می شد و این همپیمانی توانست یک رژیم جعلی در سرزمین مقدس قلسطین تاسیس و برای موفقیت خود از پراکندگی امت اسلام استفاده کند.

وی افزود: ولی تشکیل محور مقاومت اسلامی و حامیان شجاع آن امیدی به امت ما داده است. امام راحل با استفاده از ملت بزرگ ایران توانست طرح مخالف در برابر این طرح آمریکائی - صهیونیستی ارائه دهد. طرحی که فرزندان عزیز این امت پرچمدار آن بوده و اکنون نیز در سایه رهبری خردمندان مقام معظم رهبری قرار دارند.

سفیر فلسطین در تهران افزود: بی شک برای موفقیت طرحی به این بزرگی، امت شریف ایران شهدا، مجروحان، جانبازان و فداکاری های بسیاری تقدیم کرده است.

زواوی گفت: امت عظیم ایران، فداکاری مادی این طرح را نیز متحمل شده و با سختی های بسیاری در زمینه زندگی روزمره، پیشرفت اقتصادی، تجاری، زراعتی و روابط سیاسی و دیپلماتیک مواجه شده است و در برابر توطئه های نیروهای امپریالیستی و صهیونیستی که از هر وسیله ای برای ضربه زدن استفاده می کردند، مقتدرانه ایستاده است.

سفیر فلسطین در تهران افزود: مسلمان صدر اسلام نیز تمام رنج های جسمی و معنوی و گرسنگی و تبعید را برای رسیدن به هدف تحمل کرده بودند اما در تاریخ معاصر ما ملت ویتنام یک میلیون کشته و سه میلیون مجروح و 13 میلیون آواره در راه مبارزات خود تقدیم کرد و اما در منطقه هندوچین 5 میلیون کشته، 6 میلیون زخمی و 10میلیون آواره را شاهد بودیم.

وی گفت: ملت الجزایر نیز حدود یک و نیم میلیون شهید در راه آزادی تقدیم کرده است. این ها علاوه بر صدها هزار شهیدی است که ملت قهرمان ایران برای دفاع از کرامت و انقلاب آن تقدیم و صدها هزار شهیدی است که ملت فلسطین در راه آزادی وطنش تقدیم کرده است.

سفیر فلسطین در تهران گفت: حضرت امام راحل پرچم اسلام را برافراشته بود و با صبر و شجاعت و بردباری این امت را به پیروزی رساند و نقش این امت را در پیشبرد اهداف اسلامی را درک کرد. بعد از ایشان این پرچم در دست رهبر شجاع و فرزانه این امت در اهتزاز است.

در این کنگره حزب مردم سالاری که امروز (جمعه) برگزار شده است، سفیر فلسطین در تهران و جمعی از نمایندگان احزاب از جمله قائم مقام حزب اعتماد ملی حضور دارند.

پربیننده ترین خبرها