آیت الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

تئوریزه کردن بی‌حجابی از نداشتن حجاب بدتر است/ مردم خواهان اشد مجازات برای جنایتکاران خیابان پاسداران هستند

تئوریزه کردن بی‌حجابی از نداشتن حجاب بدتر است/ مردم خواهان اشد مجازات برای جنایتکاران خیابان پاسداران هستند
جمعه 11 اسفند 1396 - 14:00

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: جریانی که بی‌حجابی و بدحجابی را تئوریزه می‌کند گناهش به مراتب بدتر از بی‌حجاب‌ها است.

العالم - ایران / سیاسی

آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اظهار داشت: شبکه‌های بیگانه در پی الگوسازی هستند. الگوهای بدلی، آدم‌هایی که از خدا بی‌خبر هستند و یک بار پیشانی برای خدا به خاک نسائیده‌اند را برای جوانان الگو می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه طی هفته‌های اخیر شاهد دو جریان ترویج بدحجابی و شل حجابی بودیم و جریانی که می‌خواهد این مسئله را توجیه و تئوریزه کند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: جریانی که بی‌حجابی و بدحجابی را تئوریزه می‌کند گناهش به مراتب بدتر از بی‌حجاب‌ها است. حجاب قانون خداست. همه فقها می‌گویند حجاب از ضروریات دین است.

خاتمی تصریح کرد: در دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با رئیس اوقاف سوریه، رهبری از محور مقاومت یاد کردند و بشار اسد را یک مبارز مقاوم نام بردند و بر وحدت بین‌المسلمین با اشاره به نقاط مشترک تاکید کردند و فرمودند امیدواریم در قدس نماز بخوانیم واین روز دیر نیست.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعات دفاع مقدس در کتاب‌ها گفت: رهبر انقلاب با تقریض‌شان در کتاب‌های ارزشی باعث می‌شوند که جوانان راه را گم نکنند.

خاتمی همچنین به مراسم بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: تجلیل از شخصیت حاج قاسم سلیمانی، تجلیل از ارزش جهاد، فداکاری، خستگی‌ناپذیری و ولایتمداری است. شخصیتی که یکی از صد چهره پر نفوذ جهان در سال 2017 است. این ارزشی است که هر چه بر آن پافشاری کنیم کار ستودنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قاطعیت مسئولین در برخورد با اغتشاشگران و جانیان آدمکش گفت:‌ قرآن قاطعیت را یک ارزش می‌داند. جنایتکارانی که شهید حدادیان را بین خودشان کشاندند و با بی‌رحمی تمام با هر چه در دست داشت به این شهید ضربه زدند و میله در چشمش فرو بردند و جمجمه‌اش را از پشت سرش شکستند یعنی داعش‌های وطنی. اینک سخن همه مردم هم زبان با مسئولین این است که این جنایتکاران مستحق اشد مجازات هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: ما تقاضایمان این است که برخورد با این افراد زیاد طول نکشد و یک جوری این جنایتکاران مجازات شوند که جانیان این چنینی در خواب‌شان هم اینگونه قساوت و وحشی‌گری و آدمکشی را نبینند.

خاتمی گفت: من یقین دارم بعد از این صحبت من، مثل خطبه قبل در این یک ماه به شدت در فضای مجازی مرا نوازش، فحاشی و اهانت کردند و در این خطبه هم این کار را خواهند کرد ولی «خاتمی منتظرة الشهادة» است. خاتمی کوچکترین و کمترین شماست و دعا کنید به صراط مستقیم همراه شما بماند و بیمی در این مسیر به خودش راه ندهد.

وی تاکید کرد: ارزش دیگری که این روزها شاهد هستیم ایستادگی در مقابل آمریکاست اینکه مسئولی می‌گوید آن چه در عرصه نظامی نیازمند هستیم غیر از سلاح کشتار جمعی و بمب اتم برای کشور می‌سازیم و برد آن را هر چه بخواهیم افزایش می‌دهیم. این موضع، موضعی درستی است و ما این موضع را از مسئولین می‌خواهیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در مورد اقدام بانک مرکزی برای ممنوعیت ثبت سفارش با دلار، گفت: باریک‌الله به این بخشنامه، این بخشنامه عمل به رهنمون‌های رهبری است.

خاتمی با تاکید بر اینکه امروز میدان، میدان فرهنگی است، گفت: مسئولان فرهنگی سرداران این جبهه هستند آفرین به این موضع که مسئول فرهنگی گفت بی‌حرمتی به اسلام و منطق و نظام را در دانشگاه آزاد تحمل نمی‌کنیم. امیدواریم همه مسئولان عرصه فرهنگی هم این چنین موضع داشته باشند.

وی بیان داشت: گرایش مبارکی در جامعه به ساده زیستی و مردمی بودن ایجاد شده است. روحانیت افتخارش برخورد مردمی و با مردم بودن است. افتخار روحانیت این است که در منطقه زلزله زده وقتی می‌خواهند به امام جمعه‌اش کانکس بدهند می‌گویند تا وقتی مردم در چادر هستند من هم در چادر زندگی می‌کنم. این منش روحانیت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: این نرده‌هایی که در جلوی نماز جمعه تهران است ارتباطی به امام جمعه‌ها ندارد. در جاهای دیگر مسئولین نماز جمعه، امام جمعه‌ها هستند اما در تهران نیست. البته ارتباط با ستاد نماز جمعه هم ندارد بلکه با مسئولان تامینی و امنیتی کشور است. هر موقع آنها صلاح دیدند این نرده‌ها را برمی‌دارند. ما از صمیم جان می‌خواهیم با شما باشیم و حاجبی بین ما و شما نباشد.

خاتمی با تاکید بر اینکه شما مردم و مسئولان نظارت کنید، اضافه کرد: به صراحت می‌گویم ارزش را در هر کسی دیدید تجلیل و ضد ارزش را نیز در هر کسی که دیدید نقد کنید.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت یمن، بحرین و میانمار،‌گفت: یمن دارد قتلگاه می‌شود، بیماری‌های خطرناک و واگیردار وجود دارد. 22 میلیون گرسنه در این کشور است. وحشی‌های سعودی کامیون غذا را هم می‌زنند. بحرین یک زندان بزرگ برای خداجویان شده است. مسلمانان میانمار با وضع وحشیانه‌ای کشته می‌شوند. جمعیت پزشکان بدون مرز گفته‌اند در این کشور در ماه اول 6 هزار و 700 نفر کشته شدند. 7 هزار کودک درمعرض تهدید هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان داشت: از سازمان ملل و جمعیت‌های بشردوستانه می‌خواهیم در این عرصه اقدام شایسته‌ای داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها