الاخبار: امارات 6 تبعه لبنانی را ربوده است

الاخبار: امارات 6 تبعه لبنانی را ربوده است
جمعه 11 اسفند 1396 - 14:48

روزنامه لبنانی «الاخبار» در شماره امروز (جمعه) خبر داد که دستگاه اطلاعاتی امارات 6 تبعه لبنانی مقیم آن کشور را به دلایل امنیتی ربوده است و از سرنوشت آنها هیچ اطلاعی وجود ندارد.

العالم - لبنان

در این گزارش آمده است که دستگاه اطلاعاتی امارات 6 تبعه لبنانی را در ماه های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی بدون هرگونه اطلاعی ربوده است.

«احمد صبح» 48 ساله، «عبد الرحمن شومان»38 ساله، «حسین بردی» 36 ساله، «جهاد فواز» 51 ساله، «محسن قانصو» 36 ساله و «حسین زعرور» 36 ساله نام اتباع لبنانی ربوده شده هستند.

سه تن از این افراد از مهمانداران هواپیمایی امارات و دو تن کارمند یک شرکت خصوصی در این کشور هستند.

به نوشته الاخبار در سالهای اخیر هیچ هفته ای نبوده است که دولت امارات یکی از اتباع لبنانی را به بهانه های واهی از آن کشور اخراج نکند. لبنانی هایی که برخی بیش از یک دهه است در امارات اقامت دارند و در آن کشور به کار مشغولند و برخی در خطوط هوایی امارات به عنوان مهماندار کار می کنند و با خانواده هایشان در آن کشور زندگی می کنند.

الاخبار نوشت که به نظر می رسد دستگاه اطلاعاتی امارات که پس از جنگ تابستان سال 2006 رژیم صهیونیستی علیه مقاومت لبنان ارتباط گسترده امنیتی با موساد (سرویس جاسوسی اسرائیل) دارد، مرحله جدیدی را در برخورد با اتباع لبنانی آغاز کرده است.

بنابر گزارش این روزنامه اقدام امارات در اخراج اتباع لبنانی مقیم امارات و حالا ربودن آنها، بر پایه اطلاعات (دیتا) شبکه های اجتماعی از قبیل فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام و غیره بوده است و گاهی اوقات نیز بر پایه اطلاعات سرویس های جاسوسی انگلیسی و آمریکایی.

الاخبار با اشاره این سابقه نوشت که مقامات لبنانی توضیحات قانع کننده و محکمی را مبنی بر بی گناهی افراد اخراج شده از امارات ارائه می کرده است اما هیچ جواب رسمی از جانب مقامات اماراتی دریافت نکرده است. این مساله باعث به وجود آمدن چالش های اجتماعی زیادی برای این افراد شد که کار و زندگی شان در آن کشور بود و بدون اینکه حق و حقوق خود را دریافت کنند بی رحمانه و بی دلیل از امیرنشین ها اخراج شدند.

در این گزارش آمده است، حالا امارات بدون اینکه این 6 نفر پرونده قضایی داشته باشند، آنها را در حالی که یا مشغول به کار خود بودند و یا در میان خانواده از هفته های پیش ربوده است و هیچ اطلاعاتی از ایشان در دسترس نیست.

خانواده های این افراد پس از اطلاع به سفارت لبنان در امارات با خبر شدند که این 6 نفر به دلایل امنیتی بازداشت شده اند و هیچ جزئیات دیگری در دسترس نیست.

روزنامه الاخبار دیروز (پنج شنبه) نیز خبر داده بود که حدود یک ماه پیش رئیس دستگاه اطلاعاتی امارات متحده عربی محرمانه به لبنان آمده و برای ساعات طولانی با «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان و پس از آن با اشخاص بسیار اندکی از جمله «نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان دیدار کرد. این روزنامه دلیل این سفر و دیدارها را میانجی گری امارات برای آشتی بین الحریری و ریاض اعلام کرده بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها